آلاشت

تابستان کدام شهر شمال برای سفر بهتر است ؟ 

تابستان همیشه با تعطیلی مدارس در بسیاری از مناطق ایران، فرصتی را فراهم می کند که افراد علاقه مند به گردشگری به سفر بروند.

تعطیلات برای علاقه مندان به سفر همیشه بهانه بسیار خوبی برای گشت و گذار است کافیست یک یا چند روز تعطیلی پیش روی این افراد باشد، هرچه سریعتر برنامه سفر را چیده و مقصدی برای خوشگذرانی و سفر خود انتخاب می کنند، حال فکر کنید این تعطیلات مربوط به تعطیلات تابستانی باشد ایامی که گرمای تابستان و تعطیلی مدارس باعث می شود سفرهای بی شماری در همه جای کشور شروع شود و خانواده ها برای چند روز متوالی از فضای شهر و خانه خود دور شوند، در این روز های گرم تابستان همه مسافران ترجیح می دهند به مناطقی سفر کنند که از آب و هوای خنکی برخوردار هستند.

شمال گردی در تابستان

بیشترین مناطق و شهرهای خنک را میتوان در شمال ایران جستجو کرد چراکه خنک ترین نقاط کشور در خطه شمال واقع هستند و چنانچه به این مناطق سفری داشته باشید شک نکنید که قطعاً بهترین تجربه شما خواهد بود. برای بسیاری از افراد جای سوال است که با وجود اینکه شمال دارای جاذبه های بسیار فراوانی می باشد کدام یک از از آنها برای سفر در فصل گرم تابستان مناسب است؟

ما در این بخش لیستی از خنک ترین مقاصد شمال ایران را برای سفرهای تابستانی شما کاربران عزیز تهیه کرده ایم تا با آگاهی بیشتر مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفر لذت بخشی را تجربه کنید، پس با ما همراه باشید.

 تالش

به جرات می توان گفت تالش یکی از بهترین مقاصد برای سفر در فصل تابستان می باشد، این شهر منطقه ای است که از شمال به آستارا، از غرب به اردبیل، از جنوب به رودبار و از شرق به انزلی و دریای خزر محدود شده و جاذبه های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. تنوعی که در جذابیت های طبیعی و گردشگری تالش وجود دارد منجر شده تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای مسافرت های تابستانی شود.

از جمله نقاط دیدنی استان گیلان در تالش می توان به پارک جنگلی گیسوم اشاره کرد که یک مسیر بسیار رمانتیک با درختان سر به فلک کشیده شبیه به یک تونل جنگلی در آن حاکم است و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند عبور از این تونل جنگلی با نسیم خنک تابستانی بسیار دلنواز و لذت بخش است.

مریان تالش

آلاشت مازندران

آلاشت یکی دیگر از مناطق خنک شمال ایران می باشد که از شهرستانهای سوادکوه در استان مازندران به شمار می رود. این شهر زادگاه بزرگ مرد قدرتمند دوره پهلوی رضا شاه بوده است که با طبیعت بی نظیرش همه ساله مسافران بسیار زیادی را به خود اختصاص می دهد چرا که دارای یک محیط رمانتیک و رویایی است. با رفتن به آلاشت می توانید فرصت زندگی در لابه لای ابرهای آسمان و ناب ترین احساسات را تجربه کنید.

باید بدانید یکی از بهترین زمان هایی که برای سفر به آلاشت مناسب است فصل تابستان می باشد چراکه در این فصل با زیبایی های خارق العاده این منطقه غافلگیر خواهید شد.

آلاشت

دیلمان

سیاهکل لاهیجان ، منطقه ای ییلاقی به نام دیلمان وجود دارد که تلفیقی از معماری های تاریخی ، دشت های سرسبز و زیبا و آبشار می باشد. هرچند طی کردن مسافت طولانی برای دسترسی به این منطقه نیاز است اما با این وجود تجربه رسیدن به آنجا بسیار دلچسب است، فاصله این منطقه با سیاهکل تقریباً ۴۵ کیلومتر می باشد که در نهایت قدم به منطقه ای خواهید گذاشت که آبشار زیبای لونک در آن چشم نوازی می کند و شما می توانید در دشت های شقایق و سوسن چلچراغ ساعاتی را برای استراحت بگذرانید.

قلعه و برج گرمابر و کاروانسرای تاریخی تی تی با معماری خاص و منحصر به فرد در دل این منطقه سرسبز جلوه خاصی به آن بخشیده است. قدمت این دو مکان تاریخی به دوران قبل از اسلام متعلق می باشد که این خود نشانگر تاریخچه دور و دراز این منطقه می باشد.

سوباتان

از ییلاقات معروف گیلان، می توان به سوباتان اشاره کرد این منطقه با ییلاقات اردبیل فاصله چندانی نداشته و با داشتن ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا پاییز و زمستان سرد و تابستان خنکی را تجربه می کند. سوباتان یک منطقه بسیار دیدنی و جذاب می باشد. یکی از جاذبه های بسیار خاص و دیدنی این منطقه وجود خانه های چوبی قدیمی با سقف های شیروانی می باشد که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.

سوباتان

روستای فیلبند 

نوبتی هم که باشد نوبت معرفی روستای فیلبند است. جالب است بدانید روستای فیلبند، بام مازندران محسوب می شود و از مقاصد گردشگری شمالی به شمار می رود ، این شهر واقع در بخش های جنوبی دو شهر آمل و بابل می باشد و همچون آلاشت مازندران، گویی روی دریای ابرها قرار گرفته است.

منطقه فیلبند به عنوان مرتفع ترین روستای ییلاقی استان مازندران به حساب می آید به خاطر همین است علاقه مندان زیادی را به خود اختصاص داده است ارتفاع فیلبند از سطح دریا تقریباً ۲۷۰۰ متر می باشد و شما در اکثر روزها شاهد منظره جذابی از ابرها خواهید بود. پس پیشنهاد می کنیم فیلبند را نیز در لیست برنامه سفر خود بگنجانید.

روستای فیلبند

قلعه رودخان 

در میان استان های شمالی کشورمان طبیعت استان گیلان چهره بسیار خاص و منحصر به فردی دارد. اما چنانچه بخواهید با یک تلفیق هوشمندانه ای طبیعت و تاریخ را نظاره گر باشید میبینید که بهترین گزینه شما قلعه رودخان خواهد بود ، چراکه بالا رفتن از هزار پله در یک مسیر جنگلی و کوهستانی و همچنین شنیدن صداهای متعدد دلنشین و گوش نواز طبیعت و در نهایت دیدن قلعه ای استوار محکم شما را با یک خواب رویایی رو به رو خواهد کرد تا یک واقعیت!

جالب است بدانید دژ رودخان یا قلعه رودخان واقع در شهرستان فومن می باشد و یادگار به جا مانده از دوره سلجوقیان به شمار می رود.

قلعه مورس ها

مازیچال 

دهکده زیبایی به نام مازیچال با ارتفاع ۲۶۰۰ متر در مجاورت کلاردشت قرار دارد که از خنک ترین شهرهای مازندران محسوب می شود و از لحاظ آب و هوایی برای سفرهای تابستانی گزینه بسیار مناسبی می باشد و تجربه ای متفاوت و تکرار نشدنی به شما ما خواهد داد. در فصل پاییز چهره مازیچال به رنگ های بسیار جذاب و فوق العاده ای در می آید و به علت ارتفاع زیادش آب و هوای بسیار مطبوعی در تابستان دارد.

جدا از اینکه قلعه مازیچال معماری بسیار خارق العاده ای دارد همچنین از زیبایی های طبیعی بسیاری برخوردار است، وجود فروشگاه های زنجیرهای برای تهیه سوغاتی و صنایع دستی و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی و رستوران ها با منو غذاهای محلی از دیگر ویژگی های خاص و خوب این منطقه است.

blank

جواهرده 

در بالای ارتفاعات کوه و در میان ابرها روستایی به نام جواهرده وجود دارد که نه تنها فصلی و ییلاقی است بلکه با معماری زیبا و منحصر به فردش جلوه خاصی در در ارتفاعات شمال کشور از خود ساطع میکند. دلیل نامگذاری این روستا روایت های مختلفی را بازگو می کند. بعضی مواقع می گویند به خاطر گنج های پنهان بسیار در این روستا نام آن جواهرده گذاشته شده اما بعضی اوقات نیز شنیده شده که گفته اند به خاطر اینکه اسم یکی از زنان روستا جواهر بوده پس برای همین نام روستا جواهرده گذاشته شده البته احتمال می دهند که شاید قبلاً نام اول روستا جورده بوده که به معنای روستای بالادست می باشد و به تدریج به جواهر ده تغییر داده شده است.

blank

کلاردشت

کلاردشت با قدمت چهار هزار ساله در بخش غربی مازندران در دل رشته کوه البرز قرار دارد ،با وجود اینکه منطقه ییلاقی کلاردشت در کنار دریا نیست اما دریاچه بسیار پهناوری را در خود جای داده است.قله تخت سلیمان و شهرهای عباس آباد، چالوس، کجور و کوه های الموت، دشت کلاردشت را محاصره کرده اند. دریاچه ای که در این منطقه ییلاقی وجود دارد بهنام ولشت می باشد که برای قایق سواری و ماهیگیری و شنا بسیار مناسب است.

چنانچه در شنا کردن مهارت کافی را ندارید پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه وارد دریاچه نشوید ، جذابیت و حس و حال بسیار رویایی را در مسیر و جاده منتها به کلاردشت تجربه خواهید کرد. کلاردشت را چه در ایران و چه در خارج از کشور مثل یک بهشت می دانند چراکه جاده های مارپیچ احاطه شده با درختان جنگلی زیبایی بسیار خیره کننده ای به آن داده است. این منطقه در ۳۵ کیلومتری بخش مرکزی سواحل جنوبی دریای خزر واقع است.

داماش

داماش یکی از مناطق بسیار خارق العاده و با طراوت با چشم اندازهای بی نظیر می باشد که به اندازه ای از سطح دریا ارتفاع دارد که شما با وارد شدن به آنجا احساس می کنید که نزدیک به آسمان شده اید و لا به لای ابرها قرار دارید. بازدید از این منطقه رویایی بسیار با ارزش است چراکه بعد از گذر از مسیرهای پر پیچ و خم خاکی به بهشتی تکرار نشدنی خواهید رسید.

شرایط آب و هوایی روستای داماش در فصل های پاییز و زمستان بسیار سرد است ولی در بهار و تابستان بسیار خنک و معتدل می باشد و به خاطر همین گزینه بسیار مناسبی برای سفرهای تابستانی شما خواهد بود.

از جاذبه های طبیعی روستای داماش می توان به “گل سوسن چلچراغ” اشاره کرد باید بدانید چنانچه در اوایل فصل تابستان به این منطقه قدم بگذارید از دیدن این زیبایی بی نصیب نخواهید ماند.

داماش گیلان

بابلسر 

یکی دیگر از شهرهای بسیار باطراوت و بی نظیر شمال ایران مربوط به بابلسر می باشد. این شهر با طبیعت بکری که دارد یکی از مقاصد گردشگری مسافران ایرانی و خارجی به شمار می رود ، چراکه با سفر به این شهر در فصل تابستان آب و هوای بسیار خنکی را در این شهر تجربه خواهید کرد. از جمله اماکن دیدنی بابلسر جهت بازدید می توان به پل معلق بابلسر ، رود بابلرود ، امامزاده ابراهیم ، منطقه ساحلی میرود ، اسکله های قایقرانی و پارک وحش اشاره کرد.

سوادکوه 

از جاذبه های گردشگری پرطرفدار مازندران سوادکوه هم حرف بسیاری برای گفتن دارد این شهر زیبا پتانسیل بسیار بالایی در فصل تابستان برای گردشگری دارد دریاچه و روستای شورمست از زیباترین جاذبه های این منطقه محسوب می شود که از امکانات بسیار بالایی برخوردار است. پل و آبشار ورسک از اماکن دیدنی دیگر سوادکوه به شمار می روند.

سرمنشا این آبشار ارتفاعات قدمگاه می باشد. جنگل های سوادکوه ترکیبی از نهرها ، چشمه سارها آبشارهای مختلفی است که زیبایی و جذابیت این منطقه را صد چندان کرده است. در کنار گیاهان میوه دار وحشی همچون زالزالک، گالش انگور، ازگیل، سولس ، ولیک و ته دونه پوشش گیاهی خاص و بومی دیگر همچون زرشک، سف، آلاش، تلکا، لازه و تل از دیگر جاذبه های دیدنی و طبیعی سوادکوه هستند.

سوادکوه-آمل

محمود آباد

محل قرار گیری شهر محمودآباد در نزدیکی دریای خزر است و این شهر نزدیک ترین شهر ساحلی به پایتخت کشور می باشد و از جاذبه های گردشگری طبیعی و بکری برخوردار است. ماهیگیری، کشاورزی و گردشگری از جمله فعالیت هایی است که مردم این شهر با آنها امرار و معاش می کنند. این شهر یکی از شهرهای بندری و توریستی مازندران محسوب می شود ، شهرستان محمودآباد دارای دو شهر سرخ رود و محمودآباد می باشد. سالانه مسافران بسیار زیادی در فصل تابستان به خاطر خنکی آب و هوای این شهر برای بازدید از جاذبه های دیدنی و پارک های ساحلی متنوع محمودآباد به آنجا سفر می کنند و برای اقامت در آنجا ویلاهای شیک آنجا را اجاره میکنند.

لاریجان

یکی دیگر از شهرهای مازندران که نزدیکترین شهر به تهران می باشد، لاریجان است. با وجود اینکه لاریجان در قسمت جنوبی مازندران واقع است ولی به خاطر نزدیکی به البرز از جمله شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت به شمار می رود. جاذبه های دیدنی شهر لاریجان بسیار متنوع و جذاب هستند و خاطرات خوشی را برای شما رقم خواهد زد، در این شهر باستانی جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله روستای نوا، آبگرم لاریجان، آبشار برز، دریاچه امامزاده علی و روستای گرنا و مراتع و دشت های بسیاری وجود دارد، جالب است بدانید با کیفیت ترین قزل آلا در سراسر خاورمیانه در همین شهر صید میشود این اطمینان را داشته باشید که با سفر به این شهر قشنگ ترین خاطرات را برای خود رقم خواهید زد.

blank

قائم شهر

از مهمترین شهرهای استان مازندران می توان به قائم شهر اشاره کرد که در میان دریا و کوه ها جا گرفته است پیشینه تاریخی این شهر به پیش از قرن ششم برمیگردد. مسافرت به این شهر در فصل تابستان بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود. از جمله جاذبه های گردشگری شهر قائمشهر که می توانید در سفر به آنجا از آنها بازدید کنید به سد زمزم ، جنگل کوتنا ، تپه باستانی گردکوه ، پارک جنگلی تلارو ، دریاچه گل پل ، منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس و مقبره سید ابو صالح می توان اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *