بزرگترین شرکت گردشگری جهان

بزرگترین شرکت گردشگری جهان ۸ هزار شغل خود را حذف می‌کند

شرکت «تی. یو. آی» (‌TUI) آلمان، نخستین و بزرگترین شرکت ارائه خدمات هتلداری و گردشگری جهان، اعلام کرد که به دلیل پیامدهای بیماری همه‌گیر کووید – ۱۹ قصد دارد ۸ هزار شغل خود را در جهان حذف می‌کند.

به گزارش روزنامه «لا لیبر» بلژیک از خبرگزاری فرانسه، بزرگترین شرکت گردشگری جهان نزدیک به ۷۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد.

تی. یو. آی در سه ماه دوم سال میلادی جاری خسارت شدید مبهوت کننده‌ای را گزارش کرده است به گونه ای که در فاصله زمانی بین ماه اکتبر سال میلادی گذشته و مارس امسال(آبان تا اسفند) با ۲۷۴ درصد کاهش میزان سودآوری آن منفی ۷۶۳.۶ میلیون یورو و سود عملیاتی گروه با افت ۱۸۱.۲ درصدی، منفی ۶۸۱ میلیون یورو بوده است.

همچنین گردش مالی تی. یو. آی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری به شدت کاهش یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹میلادی با ۱۰ درصد کاهش روبرو شد.

این گروه در مواجهه با متوقف کردن تقریبی فعالیت‌های خود از ماه مارس/ فروردین، در ماه آوریل یک وام اضطراری که توسط دولت آلمان تضمین شده بود به میزان ۱.۸ میلیارد یورو به جریان انداخت.

در بلژیک حدود دو هزار و ۳۰۰ نفر برای این اپراتور تور کار می‌کنند.

بخش گردشگری یکی از بخش‌هایی است که به دنبال بحران بهداشتی ناشی از شیوع کرونا متحمل بیشترین تاثیرات شده است.

این گروه در بلژیک قصد ندارد پروازهای خود را تا قبل از ۱۸ ژوئن/۲۹ خرداد از سر بگیرد. البته این مساله به چراغ سبز مقام های بلژیک و دیگر گشورهای درگیر بحران بستگی دارد.

۵۳ هزار و ۷۷۹ نفر تاکنون در بلژیک به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین ۸ هزار و ۷۶۱ نفر بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

منبع:ایرنا

مرتبط:اگر ۳۸هزار میلیارد را ندهید سیل بیکاری راه می‌افتد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *