گردشگری-اردبیل-کوه های آتشفشانی-تابستان

بهترین پنج مقصد تابستانی ایران کجاست؟

تابستان فصل سفر بی‌دغدغه و همراه با آرامش خاطر است.

شهرهای زیادی وجود دارند که همه‌ساله در فصل تابستان می‌توان به آنها سفر کرد، اما در اینجا قصد داریم پنج شهری را به شما معرفی کنیم که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و سفر به آنها برایتان تجربه‌ای تازه و بدیع خواهد بود.

می‌توانید برای تمامی این مقاصد بلیط ارزان هواپیما خریداری کنید. شهرهای خنک و خوش‌آب‌وهوای زیادی وجود دارند که می‌توانند نظر شما را درباره تابستان و گرمای نامطلوبش عوض کنند. پس با ما همراه باشید.

اردبیل

استان اردبیل واقع در شمال غربی ایران یکی از مقاصد عالی و از خوش‌آب‌وهواترین شهرهای گردشگری در ایران است. جاذبه‌های استان اردبیل از شمار خارج است و از مهم‌ترین آنها می‌توان به دریاچه شورابیل، بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و دشت مغان و چشمه‌های آب گرم سرعین اشاره کرد.

اما یکی از بهترین گردشگاه‌های تابستانی اردبیل با آب و هوای بی‌نظیر و بلیط ارزان هواپیما، روستای دَگِرماندرق واقع در شهرستان نمین است که به جنگل زیبای فندقلو متصل می‌شود و در مرداد ماه آنقدر خنک است که شاید مجبور شوید شب را با لباس زمستانی در آن سپری کنید.

اهالی این روستای مه‌آلود دام‌های خود را در دشت‌های واقع در روستا به چرا می‌آورند و دیدن چنین منظره‌ای قطعاً برایتان تجربه‌ای منحصربه‌فرد خواهد بود.

آب و هوای اردبیل در گرم‌ترین موقع سال، یعنی مرداد ماه، در شب حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه و در روز حدود ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

گردشگری-اردبیل-کوه های آتشفشانی

سنندج

کردستان یکی از استان‌های مرزی و واقع در شمال غرب ایران است که با آب و هوای خنک و مطلوبی که دارد، مقصدی مناسب برای سفر در تابستان به شمار می‌آید.

از دیدنی‌ها و عمارت‌ها و آثار تاریخی سنندج که بگذریم، این استان جاذبه‌های طبیعی فراوانی برایتان دارد که هر کدام به‌تنهایی کافی است تا بلافاصله بلیت ارزان هواپیما به مقصد سنندج را تهیه کنید و راهی این مقصد بی‌نظیر شوید.

دریاچه زریوار مریوان با چشم‌انداز تماشایی و آرام و دلنشین، کوه‌های بلند و دامنه‌های پرشیب اورامان با خانه‌هایی که پشت‌بام هر خانه‌ای حیاط خانه دیگری است و روستاهای بکر و دامنه‌های سرسبز این استان قطعاً شما را برای سفر به کردستان وسوسه می‌کند.

آب و هوای استان کردستان خنک و معتدل است و دما در گرم‌ترین روزهای تابستان در روز حدود ۳۷ درجه و در شب حدود ۱۶ درجه سانتی‌گراد است. به طور کلی شب‌ها هوا خنک و روزها کمی گرم‌تر است.

عمارت آصف سنندج

تبریز

اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان و سفری مناسب هستید، تبریز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تبریز یکی دیگر از شهرهای خنک در شمال غرب ایران است و از خوش‌آب و هواترین شهرهای ایران است.

این شهر با قدمت و تاریخی، علاوه بر آثار تاریخی متعددی که بدون شک شما را با فرهنگ و تاریخ این خطه آشنا می‌کند ــ از جمله قبرستان پینه شلوار، خانه مشروطه، بازار فرش و … ــ دارای طبیعت بی‌نظیر و جاذبه‌های طبیعی بی‌مثالی همچون جنگل ارسباران، کویر قوم تپه، روستای کندوان و پارک ایل گلی است که دیدن آنها در آب و هوای خنک و مطلوب تابستان حال و هوایی متفاوت دارد.

دمای تبریز در تابستان به طور میانگین بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد در تغییر است.

بازگشایی سایت‌های تاریخی

خرم‌آباد

لرستان یکی دیگر از مقاصد گردشگری ایران است که نسبت به نقاط دیگر کشور، کمتر مورد توجه قرار گرفته و سفر به آن و دیدن طبیعت منحصربه‌فردش حتماً غافلگیرتان خواهد کرد.

پس از تهیه بلیت ارزان هواپیمای خرم‌آباد و سفر به این شهر بازدید از آبشارها و دشت‌های لاله‌های واژگون را فراموش نکنید. در صورت امکان، بازدید از شهرهای دیگر استان لرستان از جمله الیگودرز، دورود، بروجرد و… را نیز در برنامه خود قرار دهید.

دمای هوای لرستان در تابستان به طور میانگین بین ۱۸ تا ۳۸ درجه سانتی‌گراد متغیر است؛ اما در مناطق ییلاقی هوا بسیار خنک‌تر است.

خرم آباد

ماسال

ماسال یکی دیگر از مقاصد گردشگری واقع در شمال ایران و استان گیلان با آب و هوای معتدل و مرطوب است که برای کسانی که به دنبال سفر به یک شهر شمالی هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

ماسال شهری است که با جنگل و کوه‌های سبز پوشیده شده و ارتفاعات خوش‌آب‌وهوای زیادی در اطراف خود دارد. شما می‌توانید با خودرو شخصی خود یا با تاکسی و وسایل نقلیه عمومی از رشت به ماسال بروید. همچنین جاده تبریز به ماسال نیز از جاذبه‌های بسیار دیدنی خطه شمال است.

دمای هوای ماسال به طور میانگین در تابستان بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و در ارتفاعات خنک‌تر است.

با سفر به مقاصد معرفی‌شده، تابستانی رویایی و خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد. پس فرصت را از دست ندهید.

تابستان ماسال

مرتبط:

شهرهای مناسب برای سفرهای تابستانی در ایران

تابستان کدام شهر شمال برای سفر بهتر است ؟ 

نکاتی برای داشتن بهترین سفر تابستانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *