کفش چرمی

ثبت ملی کفش چرمی تاریخی خراسان جنوبی

مسئول ثبت میراث منقول( اشیاء ) تاریخی اداره کل خراسان جنوبی گفت: کفش چرمی تاریخی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی ثبت شد.

جواد سیروسی اظهار کرد: کفش تاریخی شهرستان نهبندان خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی ثبت شد، این کفش به دست آمده متعلق به دوره سلجوقی بوده و از نمونه‌های منحصر بفرد خود در کشور است.
مسئول ثبت میراث منقول( اشیاء ) تاریخی اداره کل خراسان جنوبی با بیان اینکه این کفش، مردانه است و رویه و کف آن از جنس چرم بز(تیماج) است، یادآور شد: نکته جالب این کفش نوار تزئینی روی آن است که در وسط یک لوزی دارد که آن را به دو قسمت تبدیل کرده است؛ علاوه بر این نوار تزئینی این کفش دارای چندین وصله نیز است.
سیروسی بیان کرد: میراث فرهنگی ناملموس به جنبه‌های غیر فیزیکی یک فرهنگ گفته می‌شود و اغلب آداب و رسوم جامعه در یک دورهٔ زمانی را دربر می‌گیرد یا راه و روش رفتار در جامعه که معمولاً قوانین رسمی عمومی برای کارکرد در یک فضای فرهنگی خاص هستند.
وی یادآور شد: این موارد شامل ارزش‌های اجتماعی، هنرهای نمایشی، هنرهای دستی و سنتی، سنت‌ها، آداب و رسوم و روش‌ها، باورهای زیبایی شناسانه و معنوی، بیان هنری، زبان و دیگر جنبه‌های کارکردهای انسانی است. به‌طور کلی حفظ میراث معنوی دشوارتر از حفظ میراث فرهنگی مادی است.
منبع:ایسنا
مرتبط:
کویرهای خراسان جنوبی _اینجا به آسمان نزدیک‌ترید
فورگ ؛ قلعه‌ای زیبا در خراسان جنوبی
ازمیغان ،زیباترین روستای خراسان جنوبی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *