یزد-گردشگری زیرزمینی

ممانعت از گردشگری زیرزمینی راه نجات آن پس از بحران کرونا

مسئول کمیته گردشگری اسب استان یزد اعمال قوانین خاص در محورهای گردشگری، نظارت مناسب بر بازار این صنعت و جلوگیری از صنعت گردشگری زیرزمینی و توانمندسازی شاخص‌های گردشگری را به عنوان مهمترین عوامل در نجات این صنعت پس از بحران کرونا برشمرد.

«زکیه کریمی»، صنعت گردشگری را یکی از آسیب پذیرترین صنایع در بحران کرونا عنوان و اظهار کرد: به همین دلیل، مدیریت بحران این صنعت واقعیتی امکان ناپذیر است و در وهله اول آنچه مهم است برخورد پیشگیرانه کنشی در برابر آنچه در آینده امکان دارد رخ بدهد، است.

وی افزود: مسلما با این برخورد پیشگیرانه کنشی، آنچه ممکن است در آینده رخ بدهد، خسارت و زمان کمتری را ه دنبال خواهد داشت.

مسئول کمیته گردشگری اسب استان با بیان این که در سال‌های اخیر افزایش جهشی میل به مسافرت و بروز فجایع طبیعی و اجتماعی و سیاسی توجه به مدیریت بحران را امکان ناپذیر کرده است، گفت: مدیریت بحران به معنای سوق دادن هدفمند جریان پیشرفت به روالی قابل کنترل و انتظار برگشت امور در اسرع وقت به شرایط قبل بحران است پس فرایند باید منطبق بر چگونگی حذف یا کاهش آسیب‌پذیری در مراحل مختلف چرخه عمر بحران متمرکز باشد لذا
به نظر من در حین بحران راهبرد واکنشی بهترین رفتار است.

وی در این رابطه تصریح کرد: پافشاری در عملیات امداد و نجات مانند اقداماتی که فعالان گردشگری در جریان کرونا انجام می‌دهند یعنی کمک به تیم درمان و تعطیلی مراکز اقامتی و تبدیل آن‌ها به نقاهتگاه‌های صنعت گردشگری، مسالمت آمیزترین جنبش خانواده بشری است و به عنوان موثرترین عامل در ایجاد تفاهم بین ملت‌ها و عامل استواری، امنیت، سلامت و صلح به شمار می‌رود و از مفاهیم گردشگری پایدار محسوب می‌شود.

این فعال گردشگری بحران و متوقف کردن آن را دشوار خواند و گفت: بحران‌هایی مانند کرونا پیش خواهند آمد اما می‌توان با استراتژی و مدیریتی منطبق بر سه اصل هماهنگی، مشاوره و تعهد، اثرات بحران را محدود کرد و این صرفاً با هماهنگی بخش خصوصی و دولتی امکان پذیر است، البته اگر در دوران نقاهت پیش رو، صنعت گردشگری مورد توجه قرار نگیرد قطعاً به کما و نابودی خواهد رفت.

کریمی در خصوص نجات صنعت گردشگری پس از بحران کرونا تاکید کرد: اعمال قوانین خاص در محور گردشگری، نظارت مناسب بر بازار این صنعت و جلوگیری از صنعت گردشگری زیرزمینی و توانمندسازی شاخص‌های گردشگری به عنوان مهمترین عوامل در نجات این صنعت به شمار می‌روند.

منبع:ایسنا

مرتبط:کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در روزهای کرونایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *