تورهای گردشگری

ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری در خراسان رضوی تا اطلاع ‌ثانوی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان برگزاری تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ممنوعیت برگزاری تورهای گردشگری در سطح استان، اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان خراسان رضوی، قرار بر این شد که تورهای گردشگری برگزار نشوند و دفاتر خدمات مسافرتی برنامه‌ریزی در این زمینه نداشته باشند.

وی افزود: در راستای ابلاغ این مصوبه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان به سرعت اطلاعیه تهیه کرده و برای تمام دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی ارسال کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت شهر مشهد و تعدادی از شهرستان‌های استان که به حالت قرمز درآمده، برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری این مصوبه ابلاغ شده و چون متولی موضوع کرونا، ستاد مقابله با کرونا است، از دستور آن‌ها پیروی کرده و مصوبه ممنوعیت برگزاری تورها را ابلاغ کرده‌ایم. لذا تا اطلاع ثانوی برگزاری تمام تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی با ممنوعیت همراه است.

وی در مورد برگزار تورهای گردشگری قبل از ابلاغ این مصوبه عنوان کرد: تا قبل از صدور این مصوبه و ابلاغ آن به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، تمام تاسیسات گردشگری شامل واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده که هم از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هم وزارت بهداشت تعیین شده بود، مجاز به پذیرش مسافر بودند؛ البته برگزاری تورها نیز تا قبل از این تصمیم با رعایت کامل پروتکل‌ها صورت می‌گرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به حضور چند ماهه بیماری کرونا در کشور، بسیاری از فعالان حوزه گردشگری با وجود این که مجاز به برگزاری تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی بودند، برای برگزاری برنامه‌ای اقدامی نمی‌کردند، اما در حال حاضر به دلیل وضعیت قرمز مشهد این تصمیمی بود که از سمت ستاد مقابله با کرونا استان گرفته شد و اکنون ما موظف به اجرایی کردن آن هستیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

اسفیدان _ماسوله ی خراسان

مزدوران _طولانی ترین غار خراسان

آشنایی با خوسف _کهن ترین شهرهای خراسان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *