کویرنوردی

نکات مهم در کویر نوردی

با توجه به آب و هوای قالب در مناطق کویری که گرم و خشک و طاقت فرسا است، بازدید از این مناطق به دلیل شرایط جوی و محیطی، در فصل تابستان وبهار از استقبال کمتری برخورداراست و با شروع فصل پاییز و زمستان، بازدید و گردش در این مناطق از استقبال بیشتری برخوردار میشود به همین دلیل به توضیح نکاتی در مورد سفر به کویر میپردازیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در کویر نوردی

نکات سفر به کویر

نکات مهم در کویر نوردی
۱-از راه رفتن در ساعات گرم در طول روز در کویر جدا خودداری کنید.حدود ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر از گردش و بازدید در این منطقه خودداری کنید(افزایش شدید دما در این ساعات). بازدید در ساعات اولیه صبح، و در ساعات قبل از غروب آفتاب و شب بهترین زمان ها برای گردش و تفریح در کویر هستند.

۲-آب زیاد استفاده کنید.(مهم ترین نکته در سفر به کویر محسوب میشود) به دلیل شرایط جوی و محیطی که در بالا به آن اشاره شد، قبل از سفر به کویر مقدار فراوانی مایعات به بدن برسانید.قبل از اینک تشنگی ملموس باشد آب بنوشید، در سفر به کویر بین ۳ تا ۵ لیتر آب با خود به همراه ببرید،ازاستفاده ی خوراکی های شیرین و شور مزه و الکلی قبل از سفر به این مناطق اجتناب کنید.

۳-حضور لیدر و راهنما در سفر کویری الزامیست.برای سفر به مناطق کویری حتما لیدر و راهنمای این مناطق به همراهتان باشد.

۴-سعی کنید با دوستان و یک جمع دوستانه به کویر بروید تا سفری دلچسب تر را تجربه کنید.

۵-فاصله ی خود را با حیوانات رعایت کنید.

۶-قطب نما یا جی پی اس به همراه داشته باشید.

۷-بدون اطلاع به سفر کویر نروید به اطرافیان خود حتما اطلاع بدهید.

۸-محدودیت خود را بشناسید و خارج از برنامه عمل نکنید.

۹-کویر فریبکار است و با چشم فاصله را نمیتوان به درستی برآورد کنید پس حواستان باشد.

۱۰-از تجهیزات مناسب استفاده کنید.مانند؛کفش راحتی و سبک و قابل تهویه – هد لامپ – کرم ضد آفتاب – کلاه لبه دار – دستمال سر(اسکارف) .

۱۱-از لباس های مناسب استفاده کنید.لباس رنگ روشن استفاده کنید نازک و قابل تهویه باشد، لباس گرم هم به همراه داشته باشید آب و هوای کویر متغییر است.

۱۲-آهسته و آرام در کویر قدم بردارید.

۱۳-استراحت در کویر را فراموش نکنید.

۱۴-خوراکی های مقوی و مناسب به همراه داشته باشید مانند آجیل و خشکبار

گرما زدگی در کویر
گرما و تابش مستقیم نور خورشید و شرایط محیطی، که در مناطق کویری حاکم است باعث شده اگر نکات مهم در سفر به کویر را رعایت نکنیم دچار گرما زدگی شویم.علائم گرما زدگی که تا حدودی با آنها آشنایت دارید عبارتند از؛ بیش از حد عرق میکنید – گرفتگی عضلات – پوست خنک و رنگ پریده – حالت تهوع و استفراغ – ضربان قلب تند و ضعیف

منبع:تاریخ ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *