برلین-آلمان-مقاصد گردشگری-محدودیت‌های سفری

هشدار آلمان درمورد رقابت برای بازگشایی زودهنگام مقاصد گردشگری

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان درمورد بازگشایی زودهنگام مقاصد گردشگری هشدار داد و اعلام کرد که اروپا باید درمورد رویکردی مشترک برای ازسرگیری مسافرت ها به توافق دست یابد.

وی به روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» گفت: رقابت در اروپا برای مشاهده اینکه چه کشوری اولین کشوری است که امکان سفر به مقاصد گردشگری را فراهم می کند، خطرات غیرقابل قبولی دربرخواهد داشت.

وی به نرخ بالای ابتلا به کرونا در پیست اسکی «ایشگل» اتریش اشاره کرد که گمان می رود بسیاری از گردشگران آلمانی در آنجا مبتلا به کووید – ۱۹ شده اند.

گفته می شود که صدها گردشگر از کشورهایی چون آلمان، نروژ و ایسلند در این پیست به کرونا مبتلا شده اند. این پیست در نقطه تلاقی اتریش، سوئیس و ایتالیا واقع است.

مقام های محلی اتریش در سطحی گسترده به انفعال در واکنش به این مساله متهم شده اند و ۱۳ مارس (۲۳ اسفند ۹۸) در این منطقه قرنطینه وضع کردند.

مقام های اتریش در عین حال هفته جاری قرنطینه کرونا را در سه پیست اسکی این کشور از جمله ایشگل لغو کردند.

اتریش بازگشت به گردشگری را نوید داده و در مرحله نخست به گردشگران آلمانی اجازه ورود داده است.

هایکو ماس گفت که اروپا باید معیار مشترکی برای بازگشت به مسافرت های آزاد را در سریعترین زمان ممکن اتخاذ کند، اما این رویکرد در عین حال باید به میزان نیاز مسئولانه باشد.

وی افزود: نباید اجازه دهیم موفقیت های سخت به دست آمده، از بین رود، در غیراینصورت، محدودیت های سفر برای مدت زمان بیشتری اعمال می شود.

براساس اعلام انجمن سفر آلمان، ۶۰ درصد از تورها و آژانس های گردشگری این کشور با تهدید ورشکستگی مواجه هستند.

تعدادی از شرکت های تجاری در آلمان کارمندان شان را اخراج کرده و ۸۰ درصد از شرکت های این کشور خواستار برخورداری از کمک های دولتی شده اند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *