هفته گردشگری شیراز_گردشگر خارجی

هفته گردشگری شیراز با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود

 ۲ مجموعه فعال در حوزه گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی و نیز شهرداری شیراز برنامه‌های هفته گردشگری شیراز را با محوریت فضای مجازی معرفی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، سه‌شنبه با تاکید بر ضرورت برگزاری مجازی برنامه‌های هفته گردشگری، اظهار داشت: این استان با برخورداری از جاذبه‌های فراوان مذهبی، فرهنگی، تاریخی، طبیعی و همچنین گردشگری سلامت، از مهم‌ترین مناطق گردشگری کشور به‌شمار می‌رود.

مصیب امیری ادامه داد: به مناسبت هفته گردشگری، طرح‌ها و برنامه‌های تور بازدید راهنمایان طبیعت‌گردی از روستای هدف گردشگری دشتک مرودشت، رونمایی از طرح گردشگری تندرستی در اقامتگاه بوم‌گردی ریچی، برنامه خوراک، رسانه گردشگری استان فارس، تور ویژه هیات مدیره انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری استان فارس و افتتاح مکان فعالیت انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دست اقدام است.

ریچی، روستایی از توابع بخش ارژن شهرستان شیراز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، رالی (اتومبیل‌رانی) خودروهای سافاری مسیر شیراز- صدرا- کودیان، رالی خودروهای کلاسیک از مسیر دروازه قرآن – عفیف‌آباد و تور آشناسازی، عکاسان، خبرنگاران و راهنمایان گردشگری با جاذبه‌های گردشگری شهرستان سپیدان و آموزش‌های مختلف گردشگری در فضای مجازی را از جمله برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته گردشگری برشمرد.

امیری بیان کرد: به سبب شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های امسال هفته گردشگری با رعایت مقررات بهداشتی و بیشتر به ‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

در همین زمینه دیگر نهاد متولی گردشگری، شهرداری شیراز نیز از معرفی برترین‌های گردشگری حوزه شهرداری در این هفته سخن گفت و اظهار داشت: گردشگری، یکی از صنعت‌هایی است که بیشترین ضربه را به دلیل شیوع ویروس کرونا به لحاظ اقتصادی و معنوی متحمل شد و به منظور حمایت از این بخش، لایحه‌ معافیت بخشی از عوارض صنعت گردشگری در حوزه شهرداری تهیه شده و در صورت تصویب در شورای اسلامی شهر اجرایی خواهد شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اضافه کرد: بخشی از برنامه‌های این هفته در قالب وبینارهای (سمینار) تخصصی حوزه گردشگری در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌شود و در آنها به موضوع‌هایی نظیر گردشگری ادبی، آسیب‌شناسی گردشگری در دوران کرونا، جهانگردی روستایی، گردشگری خلاق و خوراک و گردشگری در آینده پرداخته خواهد شد.

علی نیری، همچنین با اشاره به رونمایی اتوبوس‌های گردشگری در شیراز گفت: تعدادی اتوبوس گردشگری بازسازی و شماری دیگر به ناوگان افزوده شده که آماده خدمات‌دهی به اقشار مختلف جامعه است.
وی، با بیان اینکه این اتوبوس‌ها به ۲ شکل خدمات‌دهی خواهند کرد، افزود: در روش نخست بر اساس مولفه‌های قانونی، اتوبوس‌ها به آژانس‌های گردشگری واگذار شده و در روش دوم به عموم مردم از جمله قشر کم‌برخوردار، معرفی شده و در سرای محلات و فرهنگسراها به گردشگران داخلی و خارجی خدمات خواهند داد.

هفته گردشگری، از هفتم مهرماه در شیراز آغاز شده و تا چهاردهم این ماه ادامه دارد.

منبع:ایرنا

مرتبط:

زیباترین اماکن شیراز کجاها هستند؟

همه‎ چیز درباره دیدنی ‎های شیراز

از “مسجد وکیل شیراز” چه میدانید؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *