جزیره-هرمز

کاهش ساعت تردد به جزیره قشم برای کنترل کرونا

براساس آخرین خبرهای واصله، بدلیل شیوع ویروس کرونا و با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، کاهش ساعت های تردد به جزیره قشم صورت گرفت.

رئیس این ستاد در نشستی پیرامون ساعت های تردد به جزیره قشم اظهار داشت: براساس تصمیم گیری های انجام شده ساعت های تردد از بندر شهید حقانی بندرعباس و بندر پل شهرستان بندر خمیر به جزیره قشم از ساعت شش صبح تا ۱۸ عصر خواهد بود. سعید ناجی با بیان اینکه اعمال این محدودیت از روز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه خواهد بود، افزود: این تصمیم برای مدیریت بهتر مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان گرفته شده است. وی خاطرنشان کرد: چنانچه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان برای حفظ سلامت افراد مجبور به افزایش محدودیت های تردد به جزیزه قشم شود، محدودیت های جدیدی اعمال خواهد شد، اما در حال حاضر به این محدودیت ۱۲ ساعته اکتفا شده که امیدواریم مثمر ثمر باشد. این مقام مسئول اظهار داشت: هشت تیم غربالگری کرونا ویروس در ورودی های استان در نقاط مختلف از شرق، غرب و شمال از ۱۱ اسفند ماه مستقر و تردد هموطنان به استان را کنترل می کنند تا بتوان از تکثیر و شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرد. ناجی تاکید کرد: از مردم کشورمان خواستاریم سفرهای امسال خود به هرمزگان را به نحوی مدیریت کنند که به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان کمتر مجبور به تردد در استان شوند و از تردد غیر ضروری اجتناب کنند.

ورود مسافران و گردشگران به جزیره هرمز ممنوع شد

بخشدار جزیره هرمز گفت: ورود مسافران و گردشگران غیربومی به جزیره هرمز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع شد. مجالدین حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر تمام فضاها و معابر عمومی جزیره هرمز توسط نیروهای شهرداری ضدعفونی و گندزدایی شد. وی خاطرنشان کرد: با تهیه مواد ضدعفونی و گندزدا، ادارات، سرویس های بهداشتی بوستان ها و مساجد، فضاهای اداری و مدارس، تجهیزات و سکوهای بوستان ها، خودپردازهای بانک ها، نانوایی ها و دیگر مکان های عمومی هر روز گندزدایی و ضدعفونی می شود. حضور تعداد زیادی مسافر در هرمزگان از نقاط مختلف کشور بعد از اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از یک سو و کنترل نشدن مبادی ورودی و خروجی از سوی دیگر نگرانی ها درباره افزایش احتمال شیوع کرونا در استان را افزایش داد. اولین مورد قطعی و رسمی کرونای مثبت در هرمزگان در شهر قشم بود. این بیمار بانویی ۷۳ساله بود که برای دیدن دختر و داماد خود از قم به قشم سفر کرده بود. این بیمار بعد از ۶روز و پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد و هم اکنون در منزل تحت قرنطینه است. بیمار دیگر، یک آقای ۴۲ ساله است که وی قرنطینه بوده و وضعیتش رو به بهبودی است. همچنین، روز ششم اسفند اعلام شد مردی ۵۳ ساله با نشانه های بسیار نزدیک به کرونا به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس مراجعه و چند ساعت بعد فوت کرده که طبق پروتکل های بیماران کرونایی دفن شد. تاکنون ۸۵ مورد مشکوک به کرونا در استان هرمزگان شناسایی شد. براساس اعلام وزارت بهداشت تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا دهم اسفندماه ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده اند؛ از این تعداد در بازه زمانی نهم تا دهم اسفند ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ داشتیم که ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان، ۱۲ نفر در اصفهان، ۱۸ نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، ۱۲ نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، ۸ نفر در فارس، ۶ مورد در آذربایجان شرقی، ۳ نفر در اردبیل، ۸ نفر در البرز، ۴ نفر در سمنان، ۵ نفر در کردستان، ۶ نفر در قزوین، ۴ نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و ۴ مورد در یزد هستند و از این جمع، ۹ نفر فوت کرده اند.

منبع: ایرنا

مرتبط:

آخرین وضعیت جزایر کیش و قشم با شیوع کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *