یونان

کشف مجسمه‌های تاریخی در قبری در یونان

مجسمه‌های تاریخی بدون سر یک زن و خدمتکارش در یک قبر باستانی در یونان کشف شد.

به نقل از لایو ساینس، دو مجسمه که به قرن چهارم پیش از میلاد بازمی‌گردند در یک قبر باستانی در حالی کشف شدند که اثری از سر این مجسمه‌ها نبود.

این دو مجسمه از جنس مرمر سفید ساخته شده‌اند و به طور اتفاقی در جریان ساخت سالنی برای شهر «پآنیا» واقع در شرق «آتن» کشف شدند.

این مجسمه‌ها  یک زن را درحالی که بر روی صندلی مجلل نشسته و خدمتکارش را درحالی که ایستاده است به تصویر می‌کشند. کارشناسان معتقدند این مجسمه‌ها شاید برای تعیین موقعیت مکانی آرامگاه زنی که بر روی صندلی نشسته شده است ساخته شده‌اند.

این مجسمه یکی از چندین مجسمه‌ مرمر مخصوص آرامگاه در قرن چهارم پیش از میلاد است که تاکنون کشف شده است. نمونه‌های مشابهی از این مجسمه پیش‌تر در معبد و گورستان‌های باستانی یونان کشف شده است.

مجسمه‌های مخصوص آرامگاه اغلب اعضای خانواده را در کنار یکدیگر و یا فرد ثروتمند مرده را در کنار برده‌های‌شان به تصویر می‌کشیدند اما این مجسمه‌ها کودکان را در کنار حیوانات خانگی‌شان به نمایش می‌گذاشتند.

بیانیه‌ منتشرشده درباره کشف این دو مجسمه اطلاعاتی درباره دلیل وجود نداشتن سر این دو مجسمه ارائه نداده است.

ساخت این‌گونه مجسمه‌های یادبود مجلل در ۳۱۷ پیش از میلاد توسط حکمران وقت آتن منسوخ شد که این تعیین قدمت چنین مجسمه‌هایی را آسان‌تر کرده است.

این دو مجسمه کشف‌شده اکنون به موزه باستان‌شناسی «برارون» یونان منتقل شده‌اند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

تابستان آینده؛ چشم‌انداز یونان برای احیای گردشگری

۶ واقعیت جالب درباره پارتِنون نماد یونان باستان

اگر قصد سفر به یونان دارید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *