کوهستان-آلپ

“احساس خوشبختی” در کوهستان‌های آلپ

کوهستان‌های آلپ برای هر سلیقه‌ای چیزی برای عرضه دارد، چه آنها که با دوچرخه به سوی آن می‌روند، چه آنها که کوهنوردی می‌کنند، چه آنها که پیاده‌روی را دوست دارند و چه آنها که تن به آب زدن در دریاچه‌ها را.

“سوگ اشپیتسه” (Zugspitze) با ارتفاع ۲۹۶۲ متر بلندترین کوه آلمان به شمار میرود. برای فتح قله این کوه سه مسیر وجود دارد: از راه هولنتال، راینتال یا مسیر آیبزه که راه ساده‌تر و پرشیب‌تری است.

کسانی که چندان اهل کوهنوردی نیستند، ساده‌ترین راه را انتخاب می‌کنند و با قطاری که از ۸۰ سال پیش تا کنون در این مسیر تردد می‌کند، بالای کوه می‌روند. این قطار تنها تا ایستگاهی در میانه‌ی کوه بالا می‌رود و پس از آن مسافران با سوار شدن بر تله‌کابین می‌توانند به قله برسند.

کوهنوردان در مسیر قله “سوگ اشپیتسه” با طبیعتی چشم‌نواز روبرو می‌شوند که خستگی را از تن به در می‌کند.

آنها که طالب هیجان بیشتری هستند، سوار بر دوچرخه به دل این کوهستان می‌زنند تا هم از رکاب زدن در مسیر پر پیچ و خم لذت ببرند و هم به نوعی بصیرت برسند که تنها در دل کوهستان می‌توان به آن دست یافت.

در مجموع مسیر ۳۰۰ کیلومتری پیاده‌روی که در این کوهستان وجود دارد، زمینه مناسبی برای برگزاری تورهای چند روزه پدید آورده است و حتی برای خانواده‌هایی که فرزندان کوچک دارند هم مناسب است.

کسانی که رنج راه را تا رسیدن به ایستگاه “AlpspiX” بر خود هموار می‌کنند، پاداش مناسبی در انتظارشان است. چشم‌انداز بی‌نظیر این ایستگاه و البته ارتفاع ۱۰۰۰ متری آن از سطح زمین چشم را می‌نوازد و دل را می‌لرزاند.

دریاچه “فرشنزه” در ارتفاع ۱۰۶۰ متری با آب زلالی که مثل الماس می‌درخشد، در تابستان کوهنوردان را دعوت به آبتنی می‌کند.

کوهستان “کاروندل” یکی از مناطق مناسب برای پیاده‌روی و کوهنوردی در آلپ به شمار می‌رود. سنگ‌نوردی مسیر غربی این کوه یکی از تفریحات مورد علاقه ماجراجویان است که انجام آن مستلزم قوای بدنی خوب و تجربه کافی است.

البته با تله کابین هم می‌توان به قله رسید و از ارتفاع ۲۳۸۵ متری به تماشای بایرن و منطقه تیرول در اتریش نشست.

آنها که سکوت و عظمت کوهستان را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که پس از بازگشت حسی از خوشبختی و سبکبالی در انتظار آنهاست.

منبع:دویچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *