اصفهان

اصفهان به دنبال جذب گردشگر بیشتر

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: برنامه‌های گردشگری این استان در بهمن امسال و هم‌زمان با سال جدید چینی با هدف جذب تعداد بیشتر گردشگران این کشور اجرا می‌شود.

گردشگران چینی
به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید علی صالح درخشان دوشنبه شانزدهم دی افزود: این اداره‌کل در حال آماده کردن خود برای استقبال از گردشگران چینی هم‌زمان با سال جدید آنهاست و برنامه‌هایی را متناسب با آن و در حد عرف برگزار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: پنج برابر شدن تعداد گردشگران چینی در این استان در ۹ ماه امسال، نشان‌دهنده بیشترین میزان رشد در بین گردشگران خارجی در اصفهان است و می‌تواند صنعت گردشگری را توسعه بخشد.

درخشان تصریح کرد: برنامه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغی در بخش‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی برای جذب گردشگران چینی به سفر به ایران در بهمن امسال و استقبال از آنها اجرا می‌شود، وظیفه ما به‌عنوان نهاد فرهنگی این است که همزمان با سال جدید چینی، از گردشگران این کشور مهمان‌نوازی کنیم.

وی اضافه کرد: جلسه‌هایی با بخش خصوصی در این زمینه برگزار شد، چینی‌ها مانند هر جامعه دیگری به برخی اعتقادات پایبند هستند و ما تلاش می‌کنیم در حد ممکن و عرف و با توجه به حساسیت‌ها، این آداب و اعتقادات را در نظر بگیریم.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان تاکید کرد: شناخت اعتقادات و ویژگی‌های هر جامعه توسط مسئولان و فعالان صنعت گردشگری برای توسعه این بخش ضروری است و حتی مردم عادی باید فرهنگ مناسب برخورد با گردشگران را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این موضوع که کشور چین از لحاظ سیاسی در سطح بین‌الملل نیز با ایران همسو است، در صنعت گردشگری می‌توانیم برنامه‌های خاصی برای جذب گردشگران بیشتری از این کشور داشته باشیم.

درخشان گفت: همچنان اروپایی‌ها بیشترین تعداد گردشگران خارجی در اصفهان را تشکیل می‌دهند و پس از آنها، چین و کشورهای عربی قرار دارند.

اتباع جمهوری خلق چین از ۲۵ تیر ۱۳۹۸ مجاز هستند بدون اخذ روادید به جمهوری اسلامی ایران وارد شوند و در هر بار ورود به مدت ۲۱ روز در کشور اقامت داشته باشند.

در سال گذشته میلادی ۵۲ هزار و ۸۰۰ گردشگر از چین به ایران سفر کردند و پیش‌بینی‌ها این است که با لغو روادید، شمار آنها به‌سرعت افزایش یافته و در آینده‌ای نه چندان دور به یک میلیون نفر برسد.

شروع سال نو چینی در ماه بهمن (۲۱ ژانویه تا ۱۸ فوریه) است. در این بازه زمانی حلول ماه جدید (روز نخست ماه قمری) روز اول سال نو چینی است.

چینی‌ها در این روزها آداب خاصی دارند از جمله اینکه برخی از آنها از خوردن گوشت پرهیز می‌کنند و عده ای بر این باورند که روشن کردن آتش و استفاده از چاقو در روز اول سال نو، خوش‌یمن نیست.

آنها در این روز از عدد چهار استفاده نمی‌کنند زیرا معتقدند عدد مرگ است. مردم چین در این روز دربارهٔ سال گذشته صحبت نمی‌کنند بلکه دربارهٔ سال جدید و شروعی دوباره صحبت می‌کنند.

از ابتدای امسال تا آذر بیش از ۳۳۰ هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان سفر کردند که بیشترین تعداد گردشگران ورودی به استان از کشورهای آلمان، فرانسه، چین، اسپانیا، ترکیه، ژاپن، یونان، تایلند و استرالیا بودند. ورود تعداد گردشگران چینی در این مدت ۲۳ هزار نفر اعلام شده است.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یک‌هزار و ۹۳۴ روستا است و بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

همچنین در کنار بیش از ۶۰۰ باب خانه تاریخی این استان دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی است.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *