مجتمع آموزشی گردشگری

افتتاح نخستین مجتمع آموزشی گردشگری ورسک

در آئینی، مجتمع آموزشی گردشگری و بومگردی دانش‌آموزی ورسک سوادکوه با حضور استاندار مازندران و سایر مسئولان استانی، افتتاح شد.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این مراسم انجام پروژه مجتمع آموزشی گردشگری ورسک را نمونه‌ مطالبه‌گری دانست که نشان داد می‌توان از ظرفیت‌های خالی، ظرفیت فعال ساخت و در راستای توسعه بخش های مختلف بهره گیری کرد.

وی اهمیت این پروژه را در توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی و توسعه اجتماع‌محور برشمرد و گفت: باید به این نتیجه برسیم که دولت‌ موضوعات مختلف آموزشی، فرهنگ، اقتصاد و آسیب‌ها و غیره را با کمک مردم حل کند.

حسین زادگان وظیفه دولت را تمهید زیرساخت ها دانست و یادآور شد: پس از فراهم شدن مقدمات، باید این نوع فعالیت ها به بخش خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد واگذار شود تا آن‌ها بر اساس اهداف حوزه‌های فعالیت خود، باری از روی دوش دولت بردارند.

استاندار مازندران با تاکید بر اولویت‌بخشی به افزایش کمی و کیفی تشکل‌های مردم‌نهاد، سازمان دانش‌آموزی را یکی از سازمان‌های غیردولتی برشمرد که ظرفیت قانونی دارد و می‌توان در سیاست‌گذاری آن نقش‌آفرینی کرد و ادامه داد: باید تمام ۵۰۰ هزار دانش‌آموز مازندران عضو این تشکل شوند، اگر می‌خواهیم که جامعه به محیط زیست و گردشگری اهمیت دهد، مصرف انرژی بهینه شود، جوانان آموزش‌های مهارتی ببینند و فرهنگ‌سازی شود از طریق آموزش و پرورش ممکن است.

وی با بیان اینکه یک بخش آموزش‌وپرورش، آموزش است، بخش مهم‌تر آن را تربیت نسل آینده برشمرد که آموزش مهارت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی از اولویت‌های آن است و کار اصلی سازمان دانش‌آموزی هم همین عنصر تربیت است.

استاندار مازندران به اهمیت گردشگری در توسعه استان اشاره کرد و از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست که برای ظرفیت‌های آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کند.

حسین‌زادگان انجام پروژه مجتمع آموزشی گردشگری ورسک را نمونه‌ی مطالبه‌گری و رسیدن به هدف دانست و گفت: متاسفانه بروکراسی غیرضرور باعث می‌شود کارها با تاخیر انجام شود. این پروژه اما نشان داد که می‌توان از ظرفیت‌های خالی، ظرفیت پر ساخت و در تنگناها کار بزرگ انجام داد.

استاندار مازندران، با تاکید بر اینکه این مرکز می‌تواند برای تمام کشور الگو باشد، تصریح کرد: از این دست پروژه‌ها باید دست‌کم یکی در هر شهرستانی داشته باشیم و سازمان دانش‌آموزی به عنوان متولی در هر شهرستان مشغول به این کار شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، مجتمع آموزشی و گردشگری ورسک واقع در شهرستان سوادکوه، مجموعه‌ای متشکل از سه ساختمان اقامتگاه، رستوران و موزه- مدرسه است که پیش از این مدرسه راهنمایی شبانه‌روزی حضرت زینب بوده و سال‌هاست که خالی از دانش‌آموز بوده است.

سازمان دانش‌آموزی مازندران کار تعمیر و بازسازی این مکان را از آبان ماه ۹۸آغاز کرد.

این مرکز ۷سوئیت و ظرفیت پذیرش ۸۰مهمان را دارد و نزدیکی آن از نظر جغرافیایی به آبشار و خط راه‌آهن و رودخانه بر جاذبه‌های گردشگری آن می‌افزاید.

منبع:ایرنا

مرتبط:

پل ورسک و سه خط طلا

لاجیم _نگین انگشتری سوادکوه

جاذبه‌های گردشگری سوادکوه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *