کاخ-موزه-گرگان

افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری گرگان

افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، جذب گردشگر، برخی پروژه‌های مهم از جمله شهربازی، بازار موزه گرگان ، سایت سورتمه‌سواری و زیپ‌لاین و غیره مهم‌ترین موضوعات در دویست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان بود.

شامگاه شنبه دویست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با حضور اعضا و شهردار گرگان، خبرنگاران و جمعی از شهروندان برگزار شد.

رسیدگی لایحه مساعدت مالی به برخی شهروندان نخستین موضوعی بود که در جلسه امشب شورا مطرح شد. اعضای شورا با مساعدت مالی ۴۸میلیون ریالی به ۲۲ نفر از شهروندانی که مددجوی کمیته امداد و بهزیستی بودند موافقت کردند. همچنین لایحه بعدی که درباره مساعدت مالی به خانواده دارای ۳ معلول بود نیز مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت؛ با این تفاوت که مبلغ کمک مالی از ۲۰ میلیون ریال به ۵۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

لایحه بعدی مربوط به خرید سخت‌افزار و نرم‌افزار فایروال به مبلغ ۲ میلیارد ریال برای پشتیبانی از سیستم جامع اداری مالی، مانیتورینگ و فیبرنوری بود که این لایحه نیز رأی موافق اعضای شورا را به دست آورد.

اما حضور شهرداری گرگان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران یکی از لایحه‌های پربحث بود که تقریبا‌ تمامی اعضای شورا نسبت به شرکت شهرداری گرگان در این نمایشگاه اتفاق نظر داشتند و آن را فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های گردشگری و معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر به گردشگران و راهنمایان گردشگری دانستند.

جاذبه‌های گرگان فقط ناهارخوران نیست

حسین ربیعی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان گفت: یکی از دستاوردهای نمایشگاه سال قبل، میزبانی گرگان از گردهمایی سراسری راهنمایان گردشگری سراسر کشور در اسفندماه امسال است.

وی با تاکید بر تنوع جاذبه‌های گردشگری در گرگان خاطرنشان کرد: برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر عمدتا بر روی ناهارخوران تمرکز کردیم این در حالیست که ما ظرفیت‌های متفاوتی برای جذب گردشگر داریم.

ربیعی افزود: بستکبال، پاییز هزار رنگ، ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی، بافت تاریخی و غیره تنها برخی از این جاذبه‌هاست که باید آنها را به گردشگران معرفی کنیم.

علی‌اصغر یوسفی، دیگر عضو این شورا هم با بیان اینکه گردشگری یکی از پایه‌های درآمدی در کشورهای توسعه یافته است، اظهارداشت: هزینه کردن برای شرکت در این نمایشگاه‌ها، سرمایه‌گذاری برای آینده است.

سیدمحمد مرتضوی نیز بیان داشت: ما پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری از جمله بازارموزه گرگان را در حال اجرا داریم که هرچند بنا به دلایلی سرعت پروژه آنچنان زیاد نیست اما جذابیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد.

وی گفت: اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند شهربازی و توجه به مناطق کم برخوردار در اجرای اینگونه پروژه‌ها نیز از دغدغه‌های مدیریت شهری است.

مرتضوی بیان داشت: در بافت تاریخی گرگان نیز شبکه معابر و جداره‌سازی در حال انجام است و اقداماتی که صورت گرفته سبب شده بخش خصوصی نیز به احیای بافت تاریخی گرگان و سرمایه‌گذاری در این بخش ورود کند.

وی گفت: فقط در دو پروژه شهربازی و بازار موزه ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده، اما در زمینه تبلیغات این پروژه‌ها کاری انجام نداده‌ایم.

حمیدرضا آقاملایی، رئیس شورا نیز با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار جذب گردشگر موضوع مهمی است، عنوان داشت: باید برخی از پروژه‌ها را به صورت جدی در دستور کار قرار دهیم. همانطور که به مردم قول دادیم باید شهربازی را در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی کنیم و پروژه‌های دیگری مانند سورتمه‌سواری و زیپ‌لاین را تعیین تکلیف کنیم.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *