بازارچه نوروزی

ایجاد ۱۴ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در ورودی شهرهای سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۴ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی با ۱۶۶ غرفه در ورودی شهرهای استان با هدف معرفی، ارائه صنایع‌دستی و جذب گردشگران راه‌اندازی می‌شود.

جعفر صفاخواه ۱۸ اسفندماه و با اعلام این خبر افزود: در این بازارچه‌ها، صنایع‌دستی شاخص استان شامل سفال و سرامیک، قلمکار، تراش سنگ‌های قیمتی و … در نقاط پر بازدید در معرض دید مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به سفرهای نوروزی هموطنان و قرارگیری استان سمنان در مسیر زائران امام رضا(ع)  بیان کرد: راه اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی فرصتی برای عرضه کالاهای دست‌ساز و فروش و رونق اقتصادی برای فعالان و هنرمندان این عرصه است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در ورودی شهرهای استان سمنان با همراهی بخش‌های مختلف مانند شهرداری، راه و شهرسازی و پلیس، با هدف تأمین ایمنی جاده دنبال می‌شود.

صفاخواه بیان کرد: بازارچه نوروزی صنایع‌دستی برای هنرمندان، تولیدکنندگان صنایع‌دستی و مددکاران کمیته‌امداد امام خمینی(ره) که دارای پروانه تولید هستند، فرصت مناسبی است که با عرضه و فروش دست‌سازهای کاربردی به اقتصاد خودشان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی سال‌ها هنرمندان با فروش محصولات صنایع‌دستی خود طی ۱۵ روز آغاز سال نو، به فروش یک‌سال خود دست می‌یافتند، ابراز امیدواری کرد: هنرمندان، در نوروز سال ۱۴۰۱ نیز فروش پر رونقی داشته باشند.

او تأکید کرد: «تولید محصول کاربردی و با کیفیت، متناسب با نیاز روز و توجه به مؤلفه خلاقیت و نوآوری نقش مؤثری در فروش دارد.»

صفاخواه یادآور شد: استان سمنان در ۵۲ رشته صنایع‌دستی فعال است و تولیدات صنایع‌دستی با وجود هنرمندان با تجربه در استان، بیشتر کاربردی است.

وی خاطرنشان کرد: بازارچه‌های نوروزی فرصتی مناسب برای فروش محصولات صنایع‌دستی است و انتظار می‌رود هنرمندان با عرضه تولیدات متنوع و با کیفیت، به میزان فروش مناسب دست یابند.

استان سمنان بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف دارد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *