دهکده طبیعت قزوین

بازدید از دهکده طبیعت قزوین به صورت ثبت‌نام اینترنتی

مدیرعامل دهکده طبیعت باراجین شهرداری قزوین گفت: شهروندان قزوینی در صورت قبول ستاد مقابله با کرونا استان، برای بازدید از دهکده طبیعت باید از طریق اینترنت ثبت‌نام کنند.

مجید رحمانی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید ستاد مقابله با این بیماری مبنی بر تعطیلی برخی صنوف، پارکها و بازیگاهها، در دهکده طبیعت قزوین نیز از مدتها پیش به روی بازدیدکنندگان بسته شد.

وی با تاکید بر رعایت مقررات و قوانین وضع شده این منطقه گردشگری از تصمیمات و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا استان، افزود: ما بر حسب قانون تابع تصمیم این ستاد هستیم و این در حالی است که این مرکز گردشگری آماده بازگشایی برای علاقه‌مندان و خانواده‌های قزوینی، با رعایت تمامی موازین و مقررات بهداشتی خواهد بود.

رحمانی با بیان اینکه ادامه روند شیوع این ویروس تاثیرات نامطلوبی بر روحیه شهروندان از خود برجای گذاشته، تصریح کرد: در این رابطه اقدامات حفاظتی و بهداشتی در حوزه زیباسازی و عملیات عمرانی این دهکده به عمل آمده تا بازدیدکنندگان بتوانند ضمن رعایت قوانین بهداشتی از این محیط طبیعی ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.

وی یادآور شد: به همین منظور و برای انجام قوانین بهداشتی، از بازدیدکنندگان هنگام ورود و طی سه مرحله گندزدایی، راستی آزمایی و ضدعفونی به عمل خواهد آمد و این در حالی است که با توجه به بسته بودن دهکده طبیعت، مراحل بیولوژیکی جهت مقابله با بیماری‌ها و پاکسازی محیط آن به عمل آمده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به مقررات وضع شده از سوی ستاد مقابله با کرونا مبنی بر پذیرش ۳۰ درصدی بازدیدکنندگان از مکان‌های دیدنی و گردشگری، این مساله از سوی مدیریت مجموعه دهکده طبیعت در نظر گرفته شده که هنگام ثبت نام اینترنتی لحاظ خواهد شد.

به گفته وی، در صورت تصویب ستاد مقابله با کرونا استان، ثبت نام از خانواده‌ها در گام نخست توسط سامانه شهرداری قزوین انجام خواهد شد و در صورت آمادگی سایر سامانه‌ها، از ظرفیت آنها نیز برای انجام ثبت نام استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل دهکده طبیعت باراجین شهرداری قزوین صحت و سلامت شهروندان را اولویت کاری این مجموعه دانست و اضافه کرد: تنها هدف مجموعه شهرداری قزوین برای بازگشایی دهکده طبیعت، آن هم با رعایت تمامی دستورالعمل‌های مصوب از سوی سازمان جهانی بهداشت، ایجاد فضایی مفرح و هیجان انگیز با شرایط ایمن برای بازدیدکنندگان خواهد بود تا در اوضاع شیوع بیماری کرونا شهروندان ساعتی را در فضایی شاد و مفرح به سر ببرند.

دهکده طبیعت قزوین با هدف توسعه گردشگری، آموزش و تحقیقاتی در مجموعه‌ای به مساحت حدود ۱۲ هکتار در مرکز بوستان ۱۴۰۰ هکتاری باراجین قزوین احداث و محیطی طبیعی را برای زیست انواع جانوران وحشی از جمله شیر، ببر، یوزپلنگ، خرس و گرگ و صدها حیوان و انواع پرندگان فرآهم آورده و به یک زیست بوم نمونه در کشور تبدیل شده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

زنوزق _ دهکده دکترها و فوق لیسانس ها

دیو چشمه _چشمه بزرگ طبیعتگردان

دهکده‌ جهان ‌نما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *