طبیعت گردی-اکوتوریسم

تفاوت‌های طبیعت گردی و اکوتوریسم

کارشناس ارشد گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه طبیعت گردی با اکوتوریسم متفاوت است، گفت: در طبیعت گردی هیچ اقدام عملی جهت حفظ محیط زیست انجام نمی‌شود.

کامران هارونی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طبیعت گردی به مجموعه فعالیت‌های تفریحی و گردشگری در طبیعت اطلاق می‌شود، اظهار داشت: امروزه بین اکوتوریسم با طبیعت گردی تفاوت وجود دارد؛ اکوتوریسم گردشگر را به حضور صحیح و قانونمند در طبیعت ملزم می‌کند.

وی افزود: اکوتوریسم سفری هدفمند است که بر اساس احساس مسئولیت و به منظور حفظ محیط زیست و احترام به فرهنگ بومی و سنتی و سودآوری به جامعه محلی انجام می‌شود و در نهایت منجر به فهم عمیق طبیعت و محیط زیست خواهد شد.

کارشناس ارشد گردشگری با بیان اینکه گردشگرانی که به اکوتوریسم دست می‌زنند غالباً دوستدار محیط زیست هستند، تصریح کرد: این گردشگران معمولاً از مناطق بکر و نسبتاً دست نخورده و آسیب پذیر بازدید می‌کنند.

طبیعت گردی بیشتر به لذت بردن در طبیعت محدود می‌شود

وی با اشاره به اینکه طبیعت گردی بیشتر به لذت بردن در طبیعت محدود می‌شود، بیان داشت: این مجموعه فعالیت‌های تفریحی فقط برای لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری انجام می‌شود و هیچ اقدام عملی جهت حفظ محیط زیست انجام نمی‌شود.

هارونی با بیان اینکه گردشگران در طبیعت گردی به دنبال زیبایی‌های طبیعت مانند گیاهان، آبشارها و جانوران هستند ابراز داشت: هرکس به سفر در طبیعت می‌رود لزوماً اکوتوریست نیست و نقطه مشترک طبیعت گردی و اکو توریسم می‌تواند مکان مورد نظر و اهمیت به محیط زیست و اسکان در اقامت گاه‌های بوم گردی باشد.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *