آذربایجان غربی

تمدید مجوز فعالیت ۲۶ واحد بوم‌گردی در آذربایجان غربی

در دو سال اخیر گرچه شیوع کرونا خسارت زیادی به بخش گردشگری تحمیل کرده است، اما با این وجود با تطبیق شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات و برنامه‌های حوزه گردشگری نیز به تدریج آغاز شد.

در سال گذشته به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی در سطح استان، تعدادی از تورهای گردشگری به صورت غیرمجاز برگزار می‌شد که در این راستا از فعالیت ۲۹ تور گردشگری غیرمجاز در سطح استان ممانعت به عمل آمد.

همچنین در سال گذشته ۱۱ مورد شکایت واصله از سامانه خدمات سفر و ۲۲ شکایت دریافتی از دفاتر خدمات مسافرتی مورد بررسی قرار گرفت.

در سال گذشته ۳۶ مورد تذکر کتبی و ۴۲ مورد اخطار کتبی به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان داده شد تا هر چه سریع‌تر نسبت به رفع نواقص موجود اقدام کنند و در کنار آنها دو دفتر خدمات مسافرتی نیز مورد تشویق قرار گرفتند.

همچنین مجوز فعالیت یک دفتر خدمات مسافرتی نیز در سال گذشته به دلیل انجام برخی تخلفات تعلیق و مجوز فعالیت یک دفتر دیگر نیز لغو شد.

در سال ۹۹ نظارت‌ها از واحدهای اقامتی استان نیز شدت پیدا کرد و در نتیجه این نظارت‌ها و بازدیدهای انجام شده از واحدهای اقامتی استان ۲۹ مورد تذکر و چهار مورد اخطار کتبی به این واحدها برای رفع نواقص موجود و اصلاح آنها داده شد.

استانداردسازی ۱۲ مورد از واحدهای اقامتی و پذیرایی

در سال گذشته ۱۰۳ مورد نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان انجام شد و پروانه استانداردسازی ۱۲ مورد از واحدهای اقامتی و پذیرایی آذربایجان غربی صادر شد.

همچنین در سال گذشته دو مورد پروانه بهره‌برداری واحدهای اقامتی و تفریحی در استان صادر شده است.

صدور دو فقره گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت، برگزاری دو تور آشناسازی ویژه خبرنگاران و فعالان گردشگری، تشکیل هفت جلسه کمیته فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و چهار جلسه تشکیل کمیته فنی راهنمایان گردشگری از دیگر برنامه‌های سال ۹۹ بوده است.

در سال گذشته همچنین برای ۱۳ باب از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان مجوز فعالیت صادر شده است.

صدور مجوز ۴ واحد بوم‌گردی در آذربایجان غربی

در سال گذشته برای ایجاد چهار واحد بوم‌گردی جدید در سطح استان مجوز صادر و همچنین مجوزهای صادره برای ۲۶ واحد بوم‌گردی استان تمدید شد.

در کنار این موارد برای ایجاد ۱۶ واحد بوم‌گردی دیگر در سطح استان موافقت اصولی لازم صادر شد.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر استقبال مسافران از این واحدها قابل توجه بوده است بسیاری از سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی ابراز تمایل کرده‌اند.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز به نوبه خود با کاهش بروکراسی اداری و ارائه تسهیلات از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کند.

در این راستا نیز جلسات متعددی با دستگاه‌های مربوطه برای تسهیل در صدور مجوزهای لازم برگزار شد تا سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی در اسرع وقت انجام شود.

صدور ۵۹ مورد موافقت اصولی برای طرح‌های گردشگری آذربایجان غربی

در سال گذشته ۵۹ مورد موافقت اصولی با پیش‌بینی اشتغال برای ۸۶۸ نفر صادر شد و مجموع سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها برابر با سه هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال است.

همچنین در سال گذشته، هفت مورد مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری نیز با سرمایه‌گذاری ۴۰۹ میلیارد ریالی برای ایجاد یک مهمان‌پذیر در خوی،  یک سفره‌خانه در بوکان، یک هتل و مرکز گردشگری سلامت در ارومیه و اقامتگاه بوم‌گردی در سلماس صادر شده و اشتغال پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها برابر با ۵۷ نفر است.

منبع: میراث آریا

مرتبط:

آبشار شلماش _زیبایی آذربایجان غربی

آشنایی با کاخ موزه باغچه جوق – آذربایجان‌غربی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *