روستای ایری

تکمیل مرمت کاروانسرای تاریخی روستای ایری ورزقان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی از تکمیل مرمت کاروانسرای تاریخی روستای ایری شهرستان ورزقان، خبر داد.

احمد حمزه زاده در جلسه توانمندسازی ظرفیت‌های روستای ایری سفلی شهرستان ورزقان در تشریح این خبر اظهار کرد: کاروانسرای تاریخی ایری ورزقان از جمله بناهای مهم و با اهمیت استان به شمار می‌آید و بخش نخست متعلق به دوره تیموری و بخش بازسازی‌شده و عمده آن متعلق به دوره صفوی است که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و مرمت و بازسازی آن طی سال‌های گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و اکنون شاهد تکمیل عملیات مرمتی در این بنای تاریخی هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع این شهرستان و روستاهای تابع آن، از ساماندهی و توانمندسازی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ورزقان خبر داد و گفت: این شهرستان و روستاهای تابع آن به سبب موقعیت جغرافیایی ویژه ظرفیت‌های بزرگی در راستای توسعه صنعت گردشگری دارند که باید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

به گزارش روابط ‌عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی، حمزه‌زاده گفت: همچنین در همین راستا بررسی و تدوین طرح مرمتی حمام تاریخی ایری، مطالعه و ساماندهی سنگ‌قبرها و قوچ‌های سنگی گورستان تاریخی ایری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، توسعه بومگردی در شهرستان ورزقان به‌خصوص روستای ایری را لازمه توسعه گردشگری این منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و مناطق روستایی، توسعه بومگردی در آن منطقه موجب معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شده و همچنین فرصت تجربه زندگی روستایی را برای گردشگران فراهم می‌کند، به همین منظور این اداره کل از تمام اهالی روستا در راستای ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی حمایت کرده و بستر لازم را برای کسب مجوز و آغاز فعالیت رسمی اقامتگاه‌های بومگردی  فراهم می‌کند.

حمزه زاده در خاتمه، احداث مسیر طبیعت‌گردی قلعه جوشین به قلعه بابک را از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری این منطقه عنوان کرد و از انجام اقدامات لازم در این راستا خبر داد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آشنایی با سد ستارخان اهر

قلعه بابک _جاذبه‌ای تاریخی بر فراز کوه

آذربایجان _سرزمین قلعه‌ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *