ورودی‌های استان

ثبت ۳۶۶ هزار تردد در ورودی‌های استان/ تکمیل ظرفیت اسکان در سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به افزایش قابل توجه سفرهای نوروزی از ثبت بیش از ۳۶۶ هزار تردد در ورودی‌های این استان خبر داد.

مهدی حمیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی تا صبح امروز درکل جاده های دارای ترددشمار استان ، مجموعا تعداد سه میلیون و ۵۵۶ هزار خوردو تردد داشته اند.

وی با اشاره به ثبت بیشترین ترددها در آخرین روز سال و در آستانه بهار تصریح کرد: ۶۰۷ هزارتردد فقط در روز یکشنبه ۲۹ اسفندماه ثبت گردیده است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: همچنین۳۶۶ هزارترددفقط در ورودی‌های استان سمنان ثبت گردیده است .

این مسوول استانی اضافه کرد: ببشترین تردد در محورهای مواصلاتی استان، مربوط به باندجنوبی تهران- مشهد بوده است

همچنین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان گفت: به دلیل استقبال مسافران نوروزی، تمامی ظرفیت هتل‌ها و مدارس استان سمنان تکمیل شد.

امیر کرم‌زاده در بازدید نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان بیان کرد: ۱۰۰ درصد هتل‌ها و مدارس استان پر است و شب گذشته حدود ۱۵ هزار مسافر نوروزی در استان اقامت کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران، گفت: تمامی تأسیسات گردشگری، داروخانه‌ها، مراکز درمانی، بانک‌ها و … آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به فروکش کردن کرونا، شاهد رشد گردشگری و تبدیل استان سمنان به مقصد گردشگری هستیم.

کرم‌زاده، به تدوین طرح جامع گردشگری استان سمنان اشاره کرد و افزود: این طرح تا پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۱ همراه با ارائه برش شهرستانی ارائه می‌شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: از ظرفیت آبگرم برای اجرای طرح گردشگری سلامت استفاده شود.

عباس گلرو با قدردانی از خدمات انجام شده، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت آبگرم، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و فرودگاه بین‌المللی سمنان، می‌توان زمینه اجرای طرح گردشگری سلامت را فراهم کرد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض خدا قوت به اعضای دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان، از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در پارک ۱۷ شهریور سمنان قدردانی کرد و افزود: تبلیغات دیجیتال نیز می‌تواند نقش مؤثری در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان داشته باشد.

گلرو، وجود زیرساخت مناسب را در جذب گردشگر موثر دانست و ابراز امیدواری کرد:  تمامی خدمات ستاد سفر، زمینه افزایش شادی و نشاط را در مردم فراهم کند و حوادث رانندگی کام مردم را در این ایام تلخ نکند.

او با اشاره به اینکه مطالبه گری گردشگری در استان سمنان بالا است، گفت: مطالبات باید منطقی و معقول باشد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به تنوع گویش‌ها و لهجه‌ها در استان سمنان اشاره کرد و افزود: زبان، میراث ناملموس و ارزشمند استان سمنان است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *