اکسپو ۲۰۲۰

دبی اکسپو ۲۰۲۰؛ میراثی مادام‌العمر

اکسپو ۲۰۲۰ دبی قبل از گشایش درب‌های آن قرار بود به یک ستاره تبدیل شود. هم اکنون معماری باورنکردنی آن، به‌عنوان خانه بزرگترین سطح برجسته ۳۶۰ درجه جهان، بیش از ۹۰ غرفه منحصربه‌فرد و ۲۰۰ هزار متر مربع ال‌ای‌ای‌دی و سازه‌های طلایی و سازه‌های پلاتینیوم به تنهایی مورد توجه قرار گرفته است.

به نقل از یورونیوز، اکسپو ۲۰۲۰ دبی طی۶ ماه مورد استقبال بیش از ۲۰ میلیون بازدیدکننده قرار گرفته است و جایگاه خود را در کتاب‌های تاریخ ثبت خواهد کرد.

بیش از ۸۰ درصد از زیرساخت‌های ساخته شده در اکسپو ۲۰۲۰ دبی به عنوان شهر منطقه ۲۰۲۰ و جامعه‌ای برای آینده که از مدرن‌ترین نوآوری، علم و پایداری برای ایجاد محیطی پاک‌تر، ایمن‌تر و سالم‌تر برای ساکنان استفاده خواهد کرد، ادامه خواهد داشت.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی غیر از میراث فیزیکی، پتانسیل یکی از جوان‌ترین و سریع‌ترین جمعیت‌های جهان از دانشمندان جوان گرفته تا متفکران بزرگ را برانگیخته است. بیش از ۲.۷ میلیون کودک از اکتبر ۲۰۲۱ از اکسپو بازدید کرده‌اند که ۵۰۰ هزار نفر از آنان بخشی از برنامه مدرسه اکسپو بوده‌اند.

علاوه بر این، بیش از ۳میلیون بازدید مجازی از سفرهای مدرسه و ۱.۳ میلیون بازدید از وب سایت برنامه مدرسه اکسپو صورت گرفته است.   Expo Adventures یک سفر تعاملی را برای افراد تا سن ۹ سالگی ارائه می‌دهد که کودکان می‌توانند با دستگاه بازی کنند و از تجربیاتی پر از حقایق باورنکردنی، داستان‌های متحرک و بازی‌های هیجان‌انگیز لذت ببرند.

همچنین تجربیات مجازی دانش‌آموزان را به چالش می کشد تا خلاقیت خود را آزاد کنند، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای چالش‌ها تصور کنند و نسل جدیدی از رهبران را تشکیل دهند.

تعداد بازدیدکنندگان مجازی در سایر نقاط جهان به ۱۴۵ میلیون نفر رسیده است. اکسپو ۲۰۲۰ دبی فراتر از مرزهای جغرافیایی امارات، چراغ امیدی برای میلیون‌ها نفر فراهم کرده است و جامعه بین‌المللی را در نمایش انعطاف‌پذیری در زمان‌های نامشخص گرد هم می‌آورد.

در ۶ ماه گذشته، رهبران و مقامات بلندپایه از سراسر جهان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی شرکت و به ایجاد اقدامات مثبت و همکاری حیاتی بین ملت‌ها از سراسر جهان کمک کرده‌اند و مضمون و هدف نمایشگاه جهانی «ارتباط ذهن‌ها، ایجاد آینده» را تجسم کرده‌اند.

واول رامکالاوان، رئیس‌جمهور کشور سیشل آفریقا در بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی گفت: «اکسپو ۲۰۲۰ دبی، چراغی برای خوش‌بینی جهانی، توسعه مسئولانه و پایدار جهانی برای ملت‌هایی است که در کنار هم در برابر ناملایمات ایستاده‌اند و زمانی که نوبت به تعیین آینده‌ای سالم برای سیاره زمین می‌رسد، همه ما با هم از بزرگترین ملت تا کوچکترین در کنار هم هستیم».

از همه مهمتر، نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی نشان داده است که وقتی جهان با هم کار می‌کنند، چه چیزی ممکن می‌شود. گستره کامل میراث اکسپو ۲۰۲۰ دبی هنوز در راه است اما اگر موفقیت ۶ ماه گذشته اتفاقی باشد، آینده درخشان‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *