گردشگر

درآمد ورود هر گردشگر به کشور برابر با فروش ۳۰ بشکه نفت است

مدیر یک دفتر خدمات مسافرتی گفت: صنعت گردشگری نیازمند تغییر نگاه دولتمردان به این حوزه است و آن‌ها باید بپذیرند که درآمد ورود هر گردشگر به کشور تقریبا معادل فروش ۳۰ بشکه نفت است.

مجتبی احمدی  به تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر روند کار دفاتر خدمات مسافرتی پرداخت و اظهار کرد: اصولا صنعت گردشگری را می‌توان به عنوان ترسوترین صنعت در جهان قلمداد کرد که دلیل آن شاید مسائل مرتبط با حفظ جان مسافران باشد. به همین دلیل با شروع کرونا و به وجود آمدن مشکلات عدیده کلیه سفرها به جز سفرهای ضروری متوقف شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه بر خلاف پشتیبانی اکثر دولت‌ها در سراسر جهان، دست‌اندرکاران این صنعت در کشور ما پس از گذشت ماه‌ها اعلام کردند که تحت برخی شرایط خاص وامی با بهره ۱۲ درصد پرداخت خواهند کرد. هیچ‌گونه بخشودگی در زمینه مالیات، بیمه و مسائلی از این قبیل صورت نگرفت و تنها با به تعویق‌انداختن، سعی بر آن داشتند تا وصولی‌های خود را دریافت کند.

این مدیر آژانس هواپیمایی در خصوص میزان خسارت‌های وارد شده به این صنعت خاطرنشان کرد: خسارت‌های وارده در مدت دو سال با توجه به عدم تعدیل پرسنل، پرداخت‌ها و گردش مالی کم، بسیار زیاد بود و برای رفع صدمات ناشی از آن توانستیم تا حدودی با تدابیر داخلی، دریافت وام و داشتن دفتر ملکی بخشی از آن را جبران کنیم.

احمدی در خصوص عملکرد مدیران متولی در این حوزه اضافه کرد: اگرچه همیشه تمامی بخشنامه‌ها و ارائه دستورات از طریق مرکز صورت می‌گیرد، اما در هر صورت عملکرد مدیران میانی و استانی با توجه به سطح اختیارات خوب بوده است. البته به عقیده من پس از اتمام این اپیدمی چیزی حدود ۴ الی ۵ سال زمان نیاز است تا صنعت گردشگری بتواند خود را بازیابی کند.

وی در مورد حمایت‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات عنوان کرد: شاید تمام مسئولین قصد حمایت داشته باشند اما با توجه به شرایط و نگاه حاکمیتی موجود، آنطور که باید حمایتی صورت نگرفته است و در نگاه برخی از مسئولین نمی‌توان اولویت بودن صنعت گردشگری را احساس کرد.

درآمد ورود هر گردشگر به کشور برابر با فروش ۳۰ بشکه نفت است

موضوع پول‌ساز بودن صنعت گردشگری برای اکثر کشورها ثابت شده است

احمدی با اشاره به اینکه مسئولین متولی گردشگری در دیگر کشورها می‌دانند که گردشگری صنعتی پول‌ساز است و باعث اشتغال و درآمد بیشتر می‌شود، گفت:  دولت‌ها از هیچ تلاشی جهت سر پا نگاه داشتن گردشگری دریغ نمی‌کنند، برای مثال با پرداخت وام‌های بلاعوض و یا با بهره پایین به شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و دیگر مشاغل مرتبط با حوزه سعی در حمایت از دست‌اندرکاران این صنعت دارند.

ورود هر گردشگر به کشور حداقل ۱۸ شغل فعال ایجاد می‌کند

وی برای برون‌رفت از این بحران راهکارهایی را پیشنهاد و تشریح کرد: به عقیده من در ابتدا باید نگاه دولت‌مردان به صنعت گردشگری تغییر کند و باید بپذیرند که درآمد ورود هر گردشگری به کشور معادل تقریبا فروش ۳۰ بشکه نفت است و ورود هر گردشگری حداقل ۱۸ شغل فعال ایجاد می‌کند.

این مدیر دفتر خدمات مسافرتی ادامه داد: در ادامه با تغییر نگاه دولتمردان بخش خصوصی می‌تواند با استفاده از دانش، تجربه و سرمایه مشکلات را برطرف کند، البته شرط بر آن است که دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه گردشگری فعالیت‌های نظارتی خود را حفظ کنند.

احمدی اضافه کرد: گردشگری پساکرونا نیاز به برنامه‌ریزی خاصی ندارد؛ چراکه همگان تشنه سفر هستند و بخش خصوصی می‌تواند با توجه به امکانات خود کلیه برنامه‌ها را تنظیم و اجرا کند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

از مقصد گردشگری تا آتافونا شهر ارواح

۷ نکته کلیدی برای داشتن هتلداری پایدار در صنعت گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *