جنگل-حرا

جنگل حرا ،زیباترین جنگل زیرآبی دنیا را بشناسیم

جنگل حرا یکی از زیبایی‌های شگفت‌انگیز منطقه قشم به‌حساب می‌آید که میان دریای عمان و خلیج‌فارس واقع‌شده که از جنگل‌های کمیاب دنیا است.

قشم یکی از جاذبه‌های گردشگری در جنوب کشور است که بکرترین پدیده‌های طبیعی در این منطقه واقع‌شده است. جنگل حرا یکی از زیبایی‌های شگفت‌انگیز این منطقه به‌حساب می‌آید.

این جنگل ۲۲ هزار کیلومتری در ساحلی میان دریای عمان و خلیج‌فارس واقع‌شده و شامل جنگل‌های کمیاب دنیا است.

نکته جالب و منحصربه‌فرد این جنگل‌ها این است که طی سالیان متمادی این درختان با آب‌ها و زمین شور منطقه سازگاری پیدا کرده‌اند. از سوی دیگر این درختان این توانایی را دارند که نمک آب را دفع و آب طبیعی را جذب کنند. این درختان به آب‌شیرین‌کن‌های طبیعی معروف‌اند. این درختان همیشه‌ سبزند و طول آن‌ها تا ۶ متر هم می‌رسد.

جاذبه این جنگل این است که وقتی جذر و مد رخ می‌دهد این جنگل دو حالت کاملاً متفاوت پیدا می‌کند در حالت مد این جنگل زیر آب می‌رود و در حالت جذر زمین کاملاً خشک می‌شود و انگار که اصلاً آب‌ندیده است.

ماهیگیری در این منطقه یکی از تفریحات مردم را تشکیل می‌دهد و حضور پرندگان کمیاب مانند اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل بزرگ، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، حواصیل هندی، کاکائی و گیلانشاه جذابیت‌های زیادی را به وجود آورده‌اند

بهترین زمان برای سفر به این جنگل‌های زیبا و دیدنی قشم اواسط پاییز تا اردیبهشت بوده زیرا در این زمان بهترین شرایط آب و هوایی منطقه را دارا است.

اما اگر دوست دارید به این جنگل سری بزنید باید حتماً راه‌آبی را انتخاب کنید، زیرا هیچ راهی جز این برای رسیدن به جنگل وجود ندارد.

همچنین این نکته را باید مدنظر داشت که برای بازدید از این جنگل زیبا و منحصربه‌فرد باید همراه با ناخدایان باتجربه راهی شده تنها آن‌ها هستند که آبراهه‌های کوچک و گوناگون جنگل را می‌شناسند.

منبع:آنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *