قله کل بک

سفرنامه صعود به قله کل بک

تاریخ ۱۳۶۹/۰۲/۲۹

شروع برنامه از فلکه پارامونت بود. بین ساعت ۰۵:۰۰  تا  ۰۵:۳۰   پنج نفر از افراد گروه دور هم جمع شدند تا برنامه ای را از سری برنامه های گروه آرش را آغاز کنند. یکی از افراد گروه ماشین خود را آورده بود، بنابراین مشکلی ازلحتظ حمل و نقل وجود نداشتیم.

ساعت  ۰۵:۳۰    حرکت شروع شد. در فلکه قصردشت مقداری خرید کردیم و سپس وارد جاده خروجی شهر به سمت شهر اردکان شدیم. حدود ساعت  ۰۷:۳۰  صبح در کنار جاده و در نزدیکی یک چاه توقف کردیم و صبحانه صرف شد. حدود ساعت  ۰۸:۱۵  به روستای برشنه  که در حدود ۱۰ کیلومتری شهر اردکان است رسیدیم. از جاده اصلی خارج شدیم و بعد از گذشتن از وسط  ده  و عبور از یک رودخانه، هنگامی که امکان ادامه راه به کمک ماشین را نداشتیم، ماشین را در محل مناسبی متوقف کردیم.

بدون برداشتن کوله ها به سمت قله حرکت کردیم. شروع حرکت از این نقطه ۰۸:۴۵  بود. تنها دو کوله پشتی برداشته شده بود که شامل مقداری میوه، آب و وسایل اولیه بود. بعد از گذشت حدود ۱۵ دقیقه به چشمه رسیدیم  و قمقمه ها را از آب خنک پر کردیم و شروع به حرکت نمودیم.

قله در فاصله نه چندان دوری دیده شد. شیب نسبتا تندی را در مدت حدود ۲۰ دقیقه طی کردیم و به روی یک یال رسیدیم. یال را ادامه دادیم تا اینکه در ساعت ۱۰:۳۰  در قله بودیم.  حدود ۱۵ دقیقه در قله توقف داشتیم و سپس باز گشتیم. در مسیر بازگشت مسیر قبلی را دقیقا پیش نگرفته و شیب تندی را مستقیم پائین آمدیم. حدود ساعت  ۱۱:۳۰  در محل ماشین بودیم. وسایل را برداشته و در محل مناسبی در نزدیکی رودخانه مستقر شدیم. ساعت  ۱۳:۰۰   نهار خوردیم و در ساعت ۱۵:۳۰ بازگشتیم.

متاسفانه در مسیر بازگشت و هنگام عبور از رودخانه، ماشین خاموش شد و به کمک یک ماشین دیگر از رودخانه بیرون آورده گردید و بعد از مدتی با تلاش  از رودخانه گذشتیم. در بازگشت از شهر اردکان گذر کرده و در کنار چشمه  چکم آس  توقف کردیم تا عصرانه را صرف کنیم. سپس در مسیر بازگشت به شیراز قرار گرفتیم. حدود ساعت ۱۹:۳۰ به شیراز رسیدیم. هریک در نقطه مناسبی از ماشین پیاده شدیم و به این ترتیب برنامه  بدون بوجود آمدن مشکل خاصی به خوبی پایان یافت.