چهارمحال و بختیاری

سند میراث‌ فرهنگی چهارمحال و بختیاری تدوین شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه سند میراث‌فرهنگی استان تدوین شود، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تهیه و تدوین سند میراث‎‌فرهنگی استان برای سال آینده پیش‌بینی و اختصاص داده می‌شود.

به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری علی شهریارپور با اشاره به تهیه و تدوین اسناد گردشگری و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در سال‌های گذشته، اظهار کرد: بازنگری در این اسناد جزو اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری به جایگاه و اهمیت ویژه حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اشاره و تصریح کرد: توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این بخش‌ها در تسریع روند توسعه‌ای استان نقش‌آفرینی می‌کند، اعتبار مورد نیاز برای تهیه و تدوین سند میراث‎‌فرهنگی استان برای سال آینده پیش‌بینی و اختصاص داده می‌شود.

وی یادآور شد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به‌عنوان نمادی از فرهنگ، اصالت و تاریخ چهارمحال و بختیاری در شکوفایی همه‌جانبه این استان مؤثر بوده، این استان مهد گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگیف مذهبی و سلامت است.

شهریارپور صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تولیدی چهارمحال و بختیاری را به‌عنوان نمادی از زندگی اجتماعی مردم دانست و گفت: حمایت از هنرمندان این بخش و فراهم کردن شرایط برای افزایش فعالیت آنان در دستور کار قرار گیرد، علت‌های موفق نبودن در بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بررسی و راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات این بخش ارائه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: ساختارها و نیازهای واقعی حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اولویت‌بندی و برای تصمیم‌گیری به‌منظور ایجاد تحول در این بخش‌ها اعلام شود.

وی تصریح کرد: استفاده از اوراق تسویه برای پرداخت بدهی و تسویه‌حساب دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با ادارات دولتی و شهرداری‌ها می‌تواند در مدیریت منابع مالی کمک کند.

 ساختمان راهنمای گردشگران در ورودی شهرکرد به زودی احداث می‌شود

در ادامه علیرضا جیلان- سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تحول در بخش‌های زیرمجموعه این اداره‌کل دعوت از توان سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان، نخبگان، استادان دانشگاهی، صاحب‌نظران و بخش خصوصی بهره‌گیری می‌شود.

وی گردشگری طبیعی چهارمحال و بختیاری را ظرفیت ویژه این استان اعلام و تأکید کرد: این ظرفیت در کانون توجه مسئولان ارشد ملی و استانی قرار دارد و می‌توان از ان برای اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم استان بهره‌گیری کرد.

جیلان با اشاره به لزوم معرفی توان‌مندی‌های چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یادآور شد: این اداره‌کل برگزاری همایش‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را برای دوران پساکرونا در دستور کار دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی قابل واگذاری از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این اقدام در افزایش نرخ اشتغال، کاهش بیکاری، رونق اقتصادی و ارتقای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی تأثیرگذار است، همچنین بهره‌مندی از توان بنیادها و سازمان‌های ملی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مرتبط با این اداره‌کل در دستور کار قرار گرفته و در این راستا رایزنی‌هایی با مسئولان کشوری شده است.

جیلان تأکید کرد: احداث ساختمان راهنمای گردشگران در ورودی شهرکرد به‌عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری به‌زودی اجرایی می‌شود، این اداره‌کل بازاریابی و تبلیغات برای فروش انواع تولیدات و محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در سطح ملی و بین‌المللی را در دستور کار قرار داده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به ثبت شهرکرد به‌عنوان “شهر ملی نمد” اشاره و تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شهرداری شهرکرد برای تحقق اهداف این نام‌گذاری و زمینه‌سازی به‌منظور ثبت شهرکرد به‌عنوان “شهر جهانی نمد” برنامه‌های مشارکتی اجرا خواهند کرد.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *