تاق‌بستان

شهرداری کرمانشاه “تاق بستان” را بست

شهرداری کرمانشاه در اقدامی عجیب با قرار دادن نیوجرسی بتنی مقابل درب ورودی محوطه تاریخی تاق بستان مانع تردد به داخل این محوطه فرهنگی تاریخی شد.

امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به چرایی مسدود کردن ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان توسط شهرداری اظهار کرد: چندی پیش یک مجموعه شیشه‌ای در ورودی محوطه تاریخی تاق بستان ساخته شد که اکنون شهرداری منطقه پنج کرمانشاه با ادعای اینکه میراث فرهنگی برای ساخت آن از شهرداری مجوز نگرفته، اقدام به قرار دادن نیوجرسی بتنی مقابل درب ورودی مجموعه تاریخی تاق بستان کرده است.

وی تصریح کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ هم از میراث فرهنگی خواسته یا بابت این ساخت و ساز باید بیش از ۱۰ میلیارد تومان به شهرداری جریمه پرداخت کند و یا اینکه این ساختمان شیشه ای باید قلع و قمع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تاکید کرد: این اقدام شهرداری منطقه پنج کرمانشاه درحالی است که طبق قوانین میراث فرهنگی، برای انجام ساخت و ساز در محوطه های تاریخی نیاز به  مجوز از شهرداری نیست.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر در یکی از کارگروه های گردشگری چندسال پیش استان هم شهرداری موافقت خود را با احداث این ساختمان در ورودی محوطه تاریخی تاق بستان اعلام کرده است.

قادری خاطرنشان کرد: این ساختمان کاربرد تجاری ندارد و بیشتر خدمات عام المعنفعه‌ای همچون معرفی محوطه تاریخی تاق بستان، غرفه های صنایع دستی و بلیط فروشی در آن صورت می گیرد و سازه ای موقت و قابل جمع آوری است.

وی تاکیدکرد: البته درحال حاضر تاق بستان به دلیل دستورالعمل ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل است و تردد گردشگران به داخل آن طی یکی دو هفته اخیر صورت نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اعلام کرد: به منظور بررسی این مشکل قرار است، طی روزهای آینده در استانداری نشستی با مسئولین شهرداری داشته باشیم تا این اختلاف مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

کشف سنگ‌نگاره‌ای جدید در طاق‌بستان

سفری به بلوار طاق بستان کرمانشاه

کرمانشاه _سرزمینی سرشار از جاذبه‌های گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *