تور آشناسازی کرمانشاه-مثلث گردشگری

کرونا “تاق‌بستان” کرمانشاه را به تعطیلی کشاند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تعطیلی تمام مراکز اقامتی، گردشگری و تاریخی استان از اول آذر به مدت دو هفته خبر داد.

امید قادری  بااشاره به تشدید شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: باتوجه به دستورالعمل جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، از هفته آینده(اول آذر) محدودیت‌های جدید کرونایی در کشور اعمال می‌شود که در بخش گردشگری هم این محدودیت‌ها را خواهیم داشت.

وی افزود: براین اساس به همه واحدهای اقامتی استان همچون بومگردی ها، خانه مسافرها و میهمانسراها اعلام کرده‌ایم که از شنبه(اول آذر) به مدت دو هفته فعالیت خود را تعطیل کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه هتل‌ها در این مدت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، اعلام کرد: در این ایام هتل‌های کرمانشاه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن مستمر اتاق‌ها، پذیرای مسافرینی خواهند بود که مسافرت اضطراری داشته‌اند.

وی یادآور شد: رستوران‌های تحت نظارت میراث فرهنگی استان هم در این مدت نمی‌توانند پذیرش مشتری داشته باشند، اما می‌توانند سفارش غذای بیرون بر را بپذیرند.

قادری از تشکیل اکیپ های نظارتی به منظور بازدید از مراکز اقامتی استان هم خبرداد و گفت: اکیپ‌هایی را به منظور بازدید از مراکز اقامتی استان تشکیل داده‌ایم تا درصورت مشاهده هرگونه فعالیت در دو هفته پیش رو با آنها برخورد داشته باشند.

این مسئول همچنین درخصوص فعالیت موزه‌ها و بناهای تاریخی استان هم گفت: تمامی موزه‌ها و بناهای تاریخی استان هم از شنبه به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بااشاره به فعال بودن اماکن تاریخی و موزه‌های داری فضای باز استان همچون تاق بستان، بیستون و آناهیتا در چندماه اخیر، اضافه کرد: متاسفانه حادتر شدن وضعیت شیوع کرونا در استان باعث شد تا فعالیت این موزه‌ها را دوباره متوقف کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سفری به بلوار طاق بستان کرمانشاه

کرمانشاه _سرزمینی سرشار از جاذبه‌های گردشگری

سفری مهیج به غار قوری قلعه کرمانشاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *