رومن فروم رم ایتالیا

فرصتی استثنایی در ایتالیا برای تجربه تاریخ

برنامه‌ریزان شهری پایتخت ایتالیا فرصتی را در اختیار علاقمندان جهانی شهر رم قرار داده‌اند تا بتوانند بررسی تاریخ شهر را از طریق واقعیت مجازی تجربه کنند.

شهردار رم اعلام کرده است که از یکم تا سی‌ام ماه سپتامبر، علاقمندان می‌توانند با تماشای نمایش‌های عصر هنگام، از جاذبه تاریخی بسیار محبوب سیرکوس ماکسیموس (Circo Maximo) در شهر رم به صورت واقعیت مجازی بازدید کرده و شکوه باستانی این بنا را در طول دوران امپراطوری رم تجربه کنند. این مکان تاریخی بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین ورزشگاه دوران باستان در ایتالیا و یکی از بزرگ‌ترین‌ها در جهان در نوع خود بوده که بسیاری از مراسم‌های باستانی نیز در آن برگزار می‌شده است. علاقمندان می‌توانند از طریق واقعیت مجازی به طور کامل در واکاوی تاریخ بنای باستانی سیرکوس ماکسیموس غرق شوند و تمام تحولات و بازسازی‌های آن در طول تاریخ را تجربه کنند که طی آن روایت‌هایی از تاریخ ورزشگاه باستانی سیرکوس ماکسیموس به هشت زبان زنده دنیا یعنی ایتالیایی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، روسیه‌ای، چینی و ژاپنی برای بازدیدکنندگان نقل می‌شود. افراد مبتلا به اختلالات شنوایی نیز توضیحات را به صورت نوشته به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی دریافت می‌کنند.

مرحله اول برنامه مذکور از یکم تا دوازدهم سپتامبر برگزار خواهد شد. بازدیدکنندگان می‌توانند از سه شنبه تا شنبه و در ساعات بین ۵ تا ۸ عصر از این مکان فوق‌العاده بازدید کنند. مرحله دوم برنامه نیز از پانزدهم تا سی‌ام همان ماه و تنها با تغییر ساعات بازدید به ۴ تا ۷ عصر ادامه خواهد داشت. هر گروه از بازدیدکنندگان می‌توانند به مدت ۴۰ دقیقه در فضای داخلی بمانند و با استفاده از ابزارهای خاص تعبیه شده روی هشت سکوی ایجاد شده در اطراف بنا از تماشای این بنای تاریخی نهایت لذت را ببرند. مقامات رسمی رم تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از انتقال فرد به فرد ویروس کرونا مورد توجه قرار داده‌اند که در این راستا می‌توان از اقداماتی نظیر قرار دادن ابزار شخصی و هدفون‌های یک‌بارمصرف در اختیار هر بازدید کننده در فضایی خاص به دور از سایرین نام برد.

منبع:ایمنا

مرتبط:

فروم روم _ میدانگاه تاریخی رم ایتالیا

اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید از این ۱۰ اشتباه دوری کنید

معبد پانتئون در رم ایتالیا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *