لرستان-آگروتوریسم

لرستان هنوز مقصد گردشگری نشده است

رئیس جامعه هتل‌داران لرستان می‌گوید: هتل‌داری زمان زیادی نیاز دارد تا مانند گذشته جان دوباره بگیرد.

علی‌اکبر فکوری اظهار کرد: هتل و هتل‌ داری زیرشاخه بخش گردشگری کشور قرار می‌گیرد و در چند سال اخیر مشکلات زیادی در استان لرستان نیز داشته است.

وی ادامه داد: سیل فروردین ۹۸ شیرازه کل هتل‌های لرستان را بهم ریخت و به استان ما که خیلی روی تعطیلات نوروز حساب باز می‌کنیم و پیک مسافرت است، خیلی لطمه وارد کرد.

فکوری با بیان اینکه سیل روی مسافرت‌های تابستان نیز تاثیرگذار بود، اضافه کرد: در آن بحبوحه قرار بود از هتل‌داران حمایت شود و وعده این کار نیز داده شد اما فقط دستورالعمل بود و هیچ‌کدام اجرا نشد.

رئیس جامعه هتل‌داران لرستان با بیان اینکه امسال هم از اوایل اسفند تا کنون با کرونا مواجه شده‌ایم، افزود: دو سال متوالی است که هتل‌داران لرستانی به مشکل خورده و برخی از همکاران که تسهیلات گرفته‌اند، مشکلات زیادی دارند.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود گردشگری وقتی رونق پیدا می‌کند که مردم ترس از کرونا نداشته باشند و اینکه درآمد هم خوب باشد، تاکید کرد: با توجه به شرایط کمر هتل‌داران حالاحالاها راست نمی‌شود و هتل‌داری جان نمی‌گیرد.

فکوری در ادامه گفت: دولت برای کمک به عنوان صدقه نباید به هتل‌داران نگاه کند، چون ما مثل باغبان هستیم. هر کدام از ما بالغ بر ۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده‌ایم و غیرمستقیم نیز فرصت‌هایی ایجاد شده و به شهرداری عوارض می‌دهیم، مالیات پرداخت می‌کنیم؛ انتظار کمک نداریم بلکه دولت باید درست و حسابی از ما حمایت کند و نیاز به بخشنامه نداریم.

رئیس جامعه هتل‌داران لرستان با بیان اینگه اگر هتل‌دار ورشکست شود بهترین کار این است که هتل را تعطیل کند، تاکید کرد: اگر شرایط به همین منوال باشد حتماً این کار را انجام می‌دهم، چون از لحاظ اقتصادی فایده ندارد.

وی یادآور شد: لرستان هنوز مقصد گردشگری نشده و مسافرت به این استان “فصلی” است که دو سال متولی از این فصل هم خیری ندیده‌ایم.

منبع:ایسنا

مرتبط:جغرافیا، آداب‌ورسوم و دیدنی‌های گردشگری لرستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *