هتل دریایی ترنج کیش-سفر

محدودیت‌های سفر تفریحی در ایام کرونا

سفر به جزیره‌های کوچک و بزرگ ایران و شهرهای ساحلی همگام با دیگر مقاصد گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا و ماندگاریِ فعلی آن هنوز با محدودیت‌هایی مواجه است. ازآنجاکه سفر بخش مهم و تعیین‌کننده‌ای در انرژی بخشی به افراد و یکی از فاکتورهای اصلی در زندگی بسیاری از افراد است کم کم‌راه‌هایی برای برون‌رفت از این مشکل و ادامه دادن به روال سابق در شرایطی انطباقی با بحران فعلی پیدا می‌شود. ملاحظه فرمایید که برگزاری تورها پس از اتمام همه گیری پاندومی کرونا می باشد.

اهالی سفر و مسئولین صنعت گردشگری نیز تدابیری اندیشیده‌اند که با اعمال محدودیت‌هایی بتوانند سفره‌ی سفر و تور مسافرتی و تفریح را همچنان پهن نگه دارند. این محدودیت‌ها چیست و در حال حاضر چگونه می‌توان با امنیت کامل به سفر رفت.

کیش

تفریحات روباز از امنیت بیشتری برخوردارند

همان‌طور که ستاد مبارزه با ویروس کرونا و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است فضاهای روباز که هوا در آن جریان بیشتری دارد احتمال ابتلا به ویروس را پایین می‌آورد. اگر فرد بقیه نکات لازم همچون ماسک زدن و فاصله اجتماعی را رعایت کند به‌راحتی می‌تواند از فضاهای روباز برای تفریح استفاده کند. مهم‌ترین تفریحات روباز کشور، تفریحات ساحلی به شمار می‌روند. تفریحات دریایی همچون شاتل سواری، پاراسل، قایق‌سواری، اسکی روی آب و غیره به شرطی که با ازدحام گردشگران مواجه نشوند جزو ایمن‌ترین تفریحات در روزهایی کرونایی محسوب می‌شوند.

مشهورترین تفریحات روباز و ساحلی کشور در شهرهای شمالی و همچنین کیش، قشم و چابهار وجود دارد. انواع تفریحات آبی به‌صورت انفرادی یا نهایتاً در گروه‌های دو تا سه، چهار نفره برای افراد برگزار می‌شود و به دلیل وسعت فضا و پهنه‌ی بیکران طبیعت ایران به‌صورت طبیعی فاصله‌های اجتماعی رعایت می‌شود. بعضی از هتل‌های لوکس از قبل در فضایی دنج و به‌دوراز ازدحام شهری تاسیس شده بودند تا گردشگران بتوانند در آرامش تمام به استراحت و تفریح بپردازند. برای نمونه تور کیش هتل ترنج یکی از همین فضاهای دنج است که در گوشه‌ای از جزیره و به‌دوراز ازدحام قرار گرفته است. حتی میهمانان حاضر در هتل نیز در اتاق‌های جداجدا و ترنج‌هایی مجزا اسکان داده می‌شوند و رفت‌وآمد میان هتل‌ها در فضای باز و در دل طبیعت است. به‌علاوه تفریحات آبی این هتل‌ها نیز اختصاصی است و با سایر اسکله‌های تفریحی کیش فرق می‌کند. نمونه دیگر از این فضاهای اختصاصی هتل مارینا پارک کیش است.

blank

استخر هتل‌ها به روی میهمانان بسته است

بیشتر هتل‌های ۴ ستاره به بالا از امکاناتی همچون استخر، اسپا و ماساژ برخوردارند. تمامی هتل‌های ۵ ستاره دارای استخر می‌باشند و بسیاری از هتل‌های چهار ستاره نیز به دلیل اینکه قبلا ۵ ستاره بوده‌اند و تبدیل به ۴ ستاره شده‌اند از این امکانات برخوردارند. این امکانات همیشه به‌صورت رایگان یا بر طبق تعرفه‌های هتل در اختیار میهمانان قرار می‌گرفته است ولی متأسفانه با شیوع ویروس کرونا درب تمامی‌ استخرهای هتل‌ها به روی میهمانان بسته است. گردشگرانی که به شهرهایی مثل کیش سفر می‌کنند این محدودیت را می‌توانند با رفتن به پلاژهای اختصاصی خانم‌ها و آقایان جبران کرد.

از سوی دیگر باید خاطرنشان کرد شهرهایی مثل مشهد که به داشتن برترین پارک‌های آبی و استخرها و تفریحات آبی مشهور بودند هم‌اکنون تمامی آن‌ها بسته‌اند. نه‌تنها استخرهای درون هتل‌ها که سایر مجموعه‌های آبی نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز بازگشایی نشده‌اند. برای جبران این محدودیت گردشگران می‌توانند اتاق‌های لوکس هتل‌ها را که دارای جکوزی اختصاصی و سونا می‌باشند رزرو کنند. تور کیش هتل داریوش از مهم‌ترین گزینه‌ها برای این دست تفریحات است. این هتل در میان سوئیت‌هایش دارای دو واحد اقامتی با وان مجهز به جکوزی اختصاصی می‌باشد.

هتل دریایی ترنج کیش 

 

کنسرت‌ها کماکان تعطیل‌اند

از جمله تفریحات و فعالیت‌های هنری و فرهنگی که بعد از شیوع ویروس کرونا هنوز راه‌اندازی نشده‌اند، اجرای موسیقی زنده و کنسرت در سالن‌های اختصاصی است. کنسرت‌ها عموماً به‌صورت آنلاین اجرا می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از راه دور تماشا کنند و به نوای موسیقی گوش بسپارند. هیچ‌چیز جای نشستن در سالن‌های کنسرت و گوش دادن به صدای گوش‌نواز خوانندگان و نوای موسیقی نوازندگان را نمی‌گیرد. تنها می‌توانیم آرزو کنیم که این بحران هر چه زودتر دست از سر جامعه انسانی بردارد و بتوانیم همچون گذشته از استعداد هنری جامعه استفاده کنیم.

رستوران‌ها و بوفه‌ها با محدودیت‌های بسیار دایرند

بسیاری از هتل‌های چند ستاره در سرتاسر کشور وعده صبحانه را به‌صورت رایگان و به شکل سلف‌سرویس ارائه می‌کردند. در ابتدا امکان بوفه برای مدتی به‌کل تعطیل شد ولی هم‌اکنون هتل‌ها بازهم وعده صبحانه را ارائه می‌کنند ولی بعضی از آن‌ها بوفه را حذف کرده‌اند. در رستوران‌ها خبری از میزهای بزرگ نیست و هر خانواده باید با رعایت فاصله اجتماعی از میزهای دور از هم بنشینند. بسیاری از رستوران‌ها همچون بخش عظیمی از هتل‌ها تعطیل‌ شده‌اند ولی آن‌هایی که دایرند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کار خود ادامه دهند.

مرتبط:

کیش مقصد ایده آل برای سفری به جنوب؟

معرفی بهترین رستوران های کیش

ارزان ترین بلیط هواپیما کیش را چه زمانی خریداری کنیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *