کاپادوکیا-ترکیه

معرفی جاذبه های گردشگری در پاموکاله ترکیه

طبق پروتکل های بهداشتی ایران و ترکیه در صورت صدور مجوز از سوی هر دو کشور سفر به ترکیه انجام خواهد شد.

در دهه ۱۹۹۰، ترکیه و آنتالیا خود را بعنوان یک مقصد برای تعطیلات معرفی کرد و خیلی زود جمعیت برای دیدن این چشم انداز طبیعی سرازیر شدند. با این حال، سفر پایدار وجود نداشت و مردم محلی هیچ تصوری از تأثیر جمعیت گسترده نداشتند، در عوض فقط یک منبع درآمد مناسب دیگر برای آنها و خانواده هایشان می دیدند.

شهر باستانی هیراپولیس کلیساهای مسیحی، حمام شمالی، و معبد آپولو از چشمگیرترین نقاط شهر باستانی هیراپولیس است که با یک پیاده روی کوتاه در سربالایی به آن می رسید.

نشستن در پله بالایی یک تجربه سورئال است، به ویژه با آگاهی از شهروندان که نمایش های گلادیاتور و حیوانات وحشی را در ساختار رومی مشاهده می کردند.

در طول تاریخ، هیراپولیس دچار عقب گردهای زیادی از جمله زمین لرزه و آفت اپیدمی شد، اما سرانجام حمله مغول در قرن ۱۲ میلادی آغازگر انحطاط آن بود زیرا شهروندان برای ایمنی فرار کردند. پس از زلزله بزرگ سال ۱۲۱۹، شهروندان آن ویرانه را به طور کامل رها کرده اند.

شهر باستانی هیراپولیس ترکیه

بازدید از پاموکاله در ترکیه

هر هفته، صدها اتوبوس مسافرتی برای دیدن شگفتی های طبیعی چشمه های آبگرم پاموکاله از استراحتگاه های مجاور مانند مارماریس ، شبه جزیره بدروم، آلتینکوم و کوش آداسی سفر و حتی تور استانبول سفر می کنند.

پاموکاله

شهر قدیمی استانبول: به عنوان محل زندگی امپراطوری های سابق بیزانس و عثمانی و به دلیل داشتن نشانه های برجسته سلطان احمد مانند مخزن باسیلیکا، هیپدروم، مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی شهرت جهانی از سراسر جهان به دست آورد. تنگه های بسفر، بازار بزرگ، برج گالاتا و مناطق تکسیم که به طور منحصر به فرد در دو قاره نشسته اند، دیگر نقاط مهم گردشگری هستند.

مراکز خرید لباس در سفرهای خارجی

خرابه های اِفِسوس: این شهر باستانی که در مناطق سلجوقی در غرب ترکیه نشسته است، تقریباً با رم رقابت می کند و معبد آرتمیس، یکی از هفت عجایب جهان دیگر نقطه دیدنی شهر باستان است. در واقع، این یکی از منحصر به فردترین شهرهای ترکیه است.

خرابه های اِفِسوس

کاپادوکیای زیبا: به عنوان برجسته ترین منطقه آناتولی، کاپادوکیا موزه فضای باز گورمه، سازندهای عجیب و غریب صخره ای، دره های زیبا، و بسیاری از شهرهای زیرزمینی است و به دلیل بالن سواری در هوای گرم شهرت دارد. در یکی از بسیاری از روستاها بمانید و از یادگیری اهمیت آن در جهان باستان لذت ببرید.

کاپادوکیا

مدیترانه: با داشتن مراکز مهم تعطیلات مانند آنتالیا، اولودنیز و فتحیه، گوشه ای از سفرهای با کوههای توروس، بندرهای زیبا و ریورا شناخته می شود. همچنین از راه ۵۰۰ کیلومتری لیکیان بهره می برد. مسافران زیادی که به ترکیه سفر می کنند پس از دیدن گنجینه های جاذبه های گردشگری پاموکاله به سفر به مدیترانه علاقمند می شوند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

پیشنهاد حذف گذرنامه برای سفر بین ایران و ترکیه

سفری هیجان انگیز به آب انبار باسیلیکا در ترکیه

دودکش‌های پری _مقصد بیشترین گردشگران ترکیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *