اوان

منابع طبیعی قزوین با ۵ درصد پروژه «اوان» موافقت کرده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: منابع طبیعی به توسعه پایدار دریاچه اوان می‌اندیشد، مسئولان پروژه سرمایه‌گذاری درخواست زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار داشتند اما تنها با ۵ هکتار آن موافقت کردیم، درواقع ما با کمتر از ۵ درصد پروژه موافقت خود را اعلام کردیم.

علیرضا قاسم‌زاده  بیان کرد: در جلسه‌ای که در دفتر لطف‌الله سیاهکالی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز برگزار شد بخشی از نمایندگان مردم منطقه و سرمایه‌گذار حضور پیدا کردند و به تفاهم خوبی رسیدند، طی این جلسه مقرر شد کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات پروژه سرمایه‌گذاری تشکیل شود.

وی ادامه داد: منابع طبیعی به توسعه پایدار دریاچه اوان می‌اندیشد، مسئولان پروژه سرمایه‌گذاری درخواست زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار داشتند اما تنها با ۵ هکتار آن موافقت کردیم، درواقع ما با کمتر از ۵ درصد پروژه موافقت خود را اعلام کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار کرد: در طرح ارسالی می‌خواستند طرح گردشگری را در ۱۵۰ هکتار اجرا کنند اما با توجه به در نظر گرفتن اراضی رانشی، اراضی شیب‌دار و سایر موارد تنها ۵ هکتار را به پروژه اختصاص دادیم، توجه داشته باشید که دبیرخانه واگذاری اراضی ملی دولتی امور اراضی است و ما صرفاً ازلحاظ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی یادآور شد: استعلام پیوست زیست‌محیطی پروژه باید از اداره کل حفاظت محیط‌ زیست گرفته شود؛ باقی بررسی‌ها نیز توسط حفاظت محیط‌زیست در حال انجام است؛ اعداد و ارقام پوشش گیاهی موجود در ۵ هکتار در حدی است که اجازه واگذاری داده شود.

قاسم‌زاده بیان کرد: ۵ هکتار مربوط به طرح گردشگری و باهدف کمک به رونق گردشگری واگذارشده است و هیچ تأثیری در حجم آب دریاچه اوان نمی‌گذارد، اگر قرار باشد فاز بعدی پروژه نیز اتفاق بیفتد شرایط مجدداً کارشناسی می‌شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

دریاچه اوان قزوین

چشمه کانی گراوان

سراوان ؛ زادگاه خورشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *