موزه را در خانه نقاشی کنید

موزه را در خانه نقاشی کنید

موزه ملی ایران از کودکان و نوجوانان درخواست کرد تا در تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ که با قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره‌ی شیوع کرونا همزمان شد، در رویداد مسابقه نقاشی کودک و نوجوان با عنوان «موزه را در خانه نقاشی کنید» شرکت کنند.

جبرییل نوکنده – مدیر کل موزه ملی ایران – درباره‌ی این فراخوان توضیح داد:‌ از یک سو گروه ویژه‌ای از مخاطبان نوروزی موزه ملی ایران کودکان و نوجوانانی هستند که هر سال در روزها از سراسر ایران برای بازدید و مشاهده به موزه ملی ایران به عنوان مجموعه‌ای غنی از فرهنگ و تمدن کشور می‌آیند و از سوی دیگر همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران و تعداد زیادی از کشورهای جهان، باید برای بازدید از موزه‌ها محدودیت‌هایی اعمال می‌شد، بنابراین برای پایداری زنجیره‌ی ارتباطی در نوروز ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقه نقاشی از بین آثار پیشنهادی موزه انجام شد.

به گفته‌ی وی، هدف از برگزاری این رویداد، آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجونان با فرهنگ و هنر ایرانی و همچنین استفاده مفید از روزهای فراغت حضور در خانه بود.

 

در فراخوان منتشر شده توسط موزه‌ی ملی ایران امده است:‌

«موزه ملی ایران با مشارکت کمیته ملی موزه های ایران ( ایکوم) و ستاد گردشگری شهرداری تهران دعوت به همراهی در برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان می‌کند. موضوع مسابقه «موزه را در خانه نقاشی کنیم» است که برداشتی خلاقانه از بین ۱۵ اثر تاریخی، فرهنگی است که به پیشنهاد موزه ملی ایران برگزیده شده‌اند. تصاویر منتخب در تارنمای موزه ملی ایران با پیوند http://irannationalmuseum.ir/fa/  قابل رویت است.

کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۲ ساله از ۱۰ تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ می‌توانند تصویر اسکن نقاشی‌های خود را با تکنیک آزاد از طریق پست الکترونیک به نشانی irannationalmuseumkids@gmail.com با ذکر دقیق نام، مشخصات و شماره تماس ارسال کنند. از هر شرکت‌کننده در این فراخوان تنها یک اثر و در صورت تمایل کار گروهی کودکان و نوجوانان با مشارکت خانواده نیز پذیرفته می‌شود که اعلام این نکته به هنگام ارسال اثرضروری است.

زمان داوری آثار، ابتدای اردیبهشت امسال و اعلام نتایج اواخر همین ماه مشخص شده است. همچنین به برگزیدگانِ حداقل ۲۰ اثر، جوایزی از سوی کـمیته ملی مـوزه‌هـای ایـران ( ایکوم) و ستاد گردشگری شهرداری تهران اهداء می‌شود و در آینده‌ی نزدیک نیز نمایشگاهی از بین آثار ارسالی نمایشگاهی در موزه ملی ایران برپا می‌شوند.»

منبع:ایسنا

مرتبط:موزه موسیقی را مجازی بازدید کنید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *