موزه ملبورن

«موزه ملبورن» گنجینه‌ای از موزه‌های استرالیا

موزه‌ها آیینه متجلی باورها، آیین‌ها و استمرار تاریخ هر منطقه هستند که تمدن‌های عظیم فرهنگ، تاریخ ایران و آثار سراسر کشور را به نمایش‌ می‌گذارند.

شهر ملبورن مهمترین شهر فرهنگی کشور استرالیا است و به عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر، فرهنگ، مد، ورزش، تفریح، جهانگردی و همچنین فعالیت‌های تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می‌شود.

این شهر به دلیل ترکیب زیبای معماری تاریخی ویکتوریایی منحصربه‌فرد در کنار بناهای مدرن و پیشرفته، شهرت جهانی یافته ‌است و همواره گردشگران زیادی از کشورهای مختلف جهان را به خود جذب می‌کند که از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به «موزه ملبورن» اشاره کرد.

 

blank

موزه ملبورن (Melbourne Museum) در سال ۱۸۵۴ در باغ‌های کارلتون تأسیس‌ و با سبک معماری مدرن ساخته‌ شده است. این موزه دارای هفت گالری اصلی است که از جمله آن‌ها می‌توان به گالری کودکان و یک سالن نمایشگاهی از گالری‌های این موزه اشاره کرد.

در این موزه هر ساله گردهمایی با حضور چهره‌های سیاسی و هنری برگزار می‌شود و این گردهمایی به علت فستیوالی بود که در سال ۲۰۰۶ در این موزه برگزار شده است. موزه ملبورن در واقع گنجینه‌ای از موزه‌های این شهر را به نمایش می‌گذارد و علاقه‌مندان می‌توانند در این موزه از اشیاء جذاب و منحصر به‌فردی مانند «بدن فارلپ» معروف‌ترین اسب مسابقات استرالیا دیدن کنند.

در محوطه و فضای باز موزه ملبورن بخش‌های تاریخ طبیعی و موزه فرهنگی استرالیا قرار گرفته است که این دو موزه قسمت بزرگی از موزه ملبورن راشامل می‌شوند. این موزه همچنین امکاناتی مانند سالن آمفی تئاتر و فروشگاه‌های سوغاتی دارد که با باغ‌ها و پارک‌های اطرافش هر ساله جعیت زیادی را برای بازدید به خود جذب می‌کند.

موزه ملبورن

 

البته گفته می‌شود که موزه آثار اجتماعی و فرهنگی ملبورن و استرالیا که از مهمترین بخش‌های این موزه به حساب می‌آید که بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان قطعا به آن سر می‌زنند و از آن بازدید به عمل می‌آورند. بخش فناوری و صنعت نیز از دیگر بخش‌های مهم این موزه محسوب می‌شود که  منبع درآمد خوبی برای موزه ملبورن به حساب می‌آید.

از دیگر بخش‌های موزه ملبورن می‌توان به جنگل‌های مسقف، مرکز فرهنگ مردمان اولیه بانجیلاکا، موزه کودکان مکعبی شکل روبیک و نمایی از انواع حیوانات منسوخ‌ شده همچون دایناسورها، حشرات و… اشاره کرد. علاوه بر این‌ موارد برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موقت نیز در این موزه مرسوم است که هرساله بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند.

در بخش‌هایی از ساختمان این موزه فرهنگ و زندگی مردمان و جامعه این کشور از گذشته تاکنون به نمایش گذاشته می‌شود که مرکز هنرهای بومی این منطقه از جمله آن‌ها به شمار می‌رود. همچنین قرارگیری ساختمان نمایشگاه‌های سلطنتی ویکتوریا در کنار موزه ملبورن از دیگر عوامل جذب گردشگر به شمار می‌رود. این ساختمان محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ملبورن بوده و رویدادهای بزرگ و ویژه نیز همواره در این ساختمان برگزار می‌شود.

موزه ملبورن

 

نمایش اسکلت حیوانات و پرندگان اصیل این سرزمین که نسل آن‌ها منقرض شده است، از دیگر بخش‌های جذاب و دیدنی این موزه به حساب می‌آید. وجود بخش‌های متنوع و جذاب، این موزه را به یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین موزه‌های استرالیا تبدیل کرده است، به گونه‌ای که پس از سال ۲۰۱۱، در چندین سال متوالی جایزه بهترین جاذبه گردشگری استرالیا را به خود اختصاص داده است.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به بزرگترین نمایشنامه IMAX جهان اشاره کرد که در نمایشگاه موزه بزرگ ملبورن به نمایش در آمده است، گفتنی است که این نمایشنامه بخشی از مجموعه نمایشنامه‌ها به حساب می‌آید؛ همچنین گفته می‌شود که این موزه مرجع فیلم‌برداری برخی از فیلم‌ها و فیلم‌های مستند بوده است.

موزه ملبورن

منبع: ایسنا

مرتبط:

دانستنی های جالب درباره ملبورن

با ترین های نقاط مختلف جهان آشنا شوید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *