توچال-تهران

مکان های دیدنی تهران در زمستان

شهر تهران  به عنوان پایتخت کشورمان دارای جمعیت زیادی است و همچنین دارای امکانات گردشگری و تفریحی بسیاری است که می‌توانند اوقات فراغت خوشی را در مقاصد رویایی این شهر در فصل زمستان تجربه کنید. مقصود ما در این مقاله آن است که شما را با مکان های دیدنی تهران در زمستان آشنا کنیم.

اسکی سواری در پیست اسکی توچال

یکی از مهیج ترین  تفریحاتی که می‌توانید در امر تهرانگردی خود در زمستان انجام دهید، اسکی سواری در پیست پر برف توچال است. شما با رفتن به پیست توچال علاوه بر ورزش های زمستانی میتوانید از کوه‌های پربرف و هوای سالم آنجا  لذت ببرید . این مجموعه ورزشی  به امکانات رفاهی از قبیل تله کابین، رستوران و هتل بین المللی مجهز شده است.

عمارت مسعودیه واقع در محدوده بهارستان

یکی از بناهای تاریخی تهران، عمارت مسعودیه است. سبقه این بنای تاریخی به دوره قاجاریه برمی‌گردد. این بنا دارای ۵ عمارت بزرگ با معماری فرنگی است که در سال ۱۳۷۷ به عنوان یکی از آثار ملی کشور ثبت گردید. مزین شدن این عمارت با برف در فصل زمستان جلوه و شکوه فاخرتری را به معماری خوش نقشه آن می‌بخشد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم تا از عمارت مسعودیه در فصل سرد سال دیدن کنید ودر آنجا  تصاویر جذابی را از خود ثبت کنید.

دریاچه مصنوعی خلیج فارس

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در زمستان دریاچه مصنوعی خلیج فارس و یا همان دریاچه چیتگر است. سرما را به چالش بکشید، لباس گرم بر تن کنید و به جنگ بادهای پر سوز سرمای هوا بروید. از آن جایی که معمولا در تهران برف سنگینی نمی‌بارد و دمای هوا افت شدیدی نمی‌کند، خبری از یخ زدن سطح دریاچه وسیع چیتگر نیست و شما می‌توانید تفریحات این مجموعه را نیز تجربه کنید. بی‌شک سر زدن به بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران آن هم با مساحتی حدود ۱۴۰ هکتار خالی از لطف نیست.

بازدید از باغ فردوس

باغ فردوس از دیگر مکان های دیدنی تهران در زمستان می‌باشد. دسترسی به این باغ بسیار آسان است زیرا در فاصله کمی از میدان  تجریش قرار گرفته‌است. در درون این باغ یک بنای تاریخی وجود دارد که دارای قدمتی ۱۳۰ ساله است. امروزه از این بنای بی‌نظیر به عنوان ساختمان اصلی موزه سینما به کارگرفته می‌شود.

گردش در محدوده دربند

این منطفه از تهران یکی از جمله مناطق پرطرفداری است که در هر فصلی از سال گردشگران زیادی را از جای جای تهران و دیگر شهرهای ایران به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید با بازدید از این منطقه هم از مناظر زیبای آن غرق لذت شوید و خاطره‌ای دلنشین به‌جا بگذارید و هم از امکانات رفاهی آن بهره‌مند شوید. ما به شما توصیه میکنیم کوهپیمایی در دربند را در فصل زمستان از دست ندهید.

منبع:تاریخ ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *