خوشنویسی

نمایش فراکتیبه‌های خوشنویسی در کاخ سعدآباد

نمایشگاه فراکتیبه‌های خوشنویسی در مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد برگزار شد.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، «نمایشگاه خط؛ گفتمان اندازه» آثار «نیلوفر ذوالفقاری» از پنجشنبه، پنجم اسفندماه در سعدآباد برگزار شده که تا دوازدهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه گفتمان اندازه، ۲۵ اثر خوشنویسی به نمایش گذاشته شده که ۱۵ اثر از این تعداد به صورت فراکتیبه و در ابعاد دو تا شش متری به نمایش درآمده‌اند.

وحید رحمتی، مدیر این مجموعه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت که سعدآباد تمام‌قد در خدمت هنرمندان است و هر توان و امکاناتی که در اختیار دارد برای هرچه بهتر برگزار شدن چنین رویدادهایی در اختیار هنرمندان شاخص کشور می‌گذارد.

غلامرضا سپهری ـ رییس انجمن خوشنویسان ـ نیز این نمایشگاه را حرکتی نوین در هنر خوشنویسی دانست و گفت: جامعه هنری، همیشه پویا است و من به خانم ذوالفقاری که از غبار، کار خود را آغاز و به خلق چنین فراکتیبه‌هایی رسید تبریک می‌گویم.

نمایش فراکتیبه‌های خوشنویسی در کاخ سعدآباد

نیلوفر ذوالفقاری نیز که ۲۵ اثر او به نمایش گذاشته شده است، گفت: من با “غبار” کارم را آغاز کردم و از ابتدا این دغدغه را داشتم که غبار را در ابعاد بزرگ دو متری انجام دهم که کار بسیار مشکلی بود.

مصطفی مهرآیین ـ جامعه‌شناس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ـ نیز گفت: ادبیات و هنر جایگاه ضبط و ثبت انسان به معنای عام آن است. هانا آرنت، معتقد است که هنر دنیای تکثر و فهم پیچیدگی انسان است و تنها هنرمندان می‌توانند گسستگی بین انسان‌ها را نشان دهند.

این استاد دانشگاه، هنرمندانی مانند نیلوفر ذولفقاری را از جمله کسانی دانست که با هنر خود، انسان را برای ماندگاری در تاریخ ثبت می‌کنند.

ساعت بازدید از مجموعه سعدآباد و این نمایشگاه از ۹ صبح تا پنج عصر است.

این نمایشگاه در سعدآباد درحالی برگزار شده که «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوش‌نویسی ایران» در آذرماه ۱۴۰۰ در یونسکو ثبت جهانی شد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

فرصت ثبت جهانی خوشنویسی را مُفت از دست دادیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *