نمایشگاه اکسپو دبی

وضعیت حضور خراسان رضوی در نمایشگاه اکسپو دبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: شرکت‌های خراسان رضوی قطعا حضور پرقدرتی در نمایشگاه اکسپو دبی خواهند داشت، اما به دلیل شرایط کرونا در خصوص زمان برگزاری آن بلاتکلیف هستیم.

علی رسولیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حضور خراسان رضوی در نمایشگاه اکسپو دبی، اظهار کرد: از وضعیت برگزاری این نمایشگاه خبر ندارم، اما خراسان رضوی قطعا در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد، ما فضای حضور در این نمایشگاه را به صورت کشوری دریافت می‌کنیم. از آن‌جا که حوزه گردشگری خراسان رضوی وضعیت بسیار خوبی دارد، در زمان سفر مدیرعامل نمایشگاه‌های کشور با او توافق کردیم تا بخش وسیعی از نمایشگاه اکسپو دبی در اختیار خراسان رضوی باشد.

وی با اشاره به وضعیت شرکت‌کننده‌های خراسان رضوی در نمایشگاه اکسپو دبی، تصریح کرد: هنوز زمان تصمیم‌گیری برای این موضوع نرسیده است. به خاطر کرونا آسیب‌هایی وارد شده، اما بنا داریم در این نمایشگاه با قدرت حضور پیدا کنیم. پیش از تاخیر در زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو دبی، طی توافقاتی که با مدیرعامل نمایشگاه کشور داشتیم، برای این نمایشگاه اطلاع‌رسانی کردیم و بسیاری از دستگاه‌ها و بنگاه‌ها نیز اعلام آمادگی کردند. در حال نهایی شدن و جمع‌بندی تعداد شرکت‌کننده‌ها بودیم که برگزاری این نمایشگاه متوقف شد. در حال حاضر نیز برای حضور در این نمایشگاه بلاتکلیف هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص برگزاری سایر نمایشگاه‌های بین‌المللی اقتصادی، عنوان کرد: استانی هستیم که بیشترین نمایشگاه‌های بین‌المللی را برگزار می‌کنیم. در سال جاری  شرکت در چندین نمایشگاه را پیش‌بینی کرده بودیم. مجوز نمایشگاه هرات در آبان‌ ماه صادر شده، اما قطعا به تاخیر خواهد افتاد، البته لغو نخواهد شد و هر زمان که شرایطش وجود داشته باشد، برگزار می‌کنیم. بنا داشتیم در کابل نمایشگاهی با محوریت شرکت‌های خراسانی برگزار کنیم. با ترکمنستان نیز صحبت‌هایی داشتیم که نمایشگاه عشق‌آباد را به ما واگذار کنند.

رسولیان افزود: مجوز برگزاری نمایشگاه تاجیکستان صادر نشده، اما در برگزاری نمایشگاه تاجیکستان در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشتیم و انتظار داریم این نمایشگاه در سال جاری نیز در اختیار خراسان رضوی قرار گیرد. مکاتبات برگزاری نمایشگاه در تاجیکستان، قرقیزستان و اوراسیا را انجام داده‌ایم. در صدد برگزاری نمایشگاه در کشورهایی مانند تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان و ترکمنستان هستیم که حوزه نفوذ خراسان هستند. همچنین محوریت نمایشگاه‌های ایران در کشور عراق به عهده یک شرکت خراسانی است.

وی در خصوص دستاوردهای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی اقتصادی، گفت: یکی از بهترین راه‌های عرضه و معرفی شرکت‌ها و تولیدات خراسانی، نمایشگاه است. برخی از شرکت‌ها علیرغم صادراتی که دارند، در این نمایشگاه‌ها نیز شرکت می‌کنند. حضور در نمایشگاه‌ها یک نوع تبلیغات و ارائه محصولات محسوب می‌شود، نمایشگاه اقتصادی قدرت تولیدات ما را نشان می‌دهد، همچنین به دلیل برگزاری نمایشگاه در روابطی که میان دو کشور برقرار می‌شود، مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان در این ارتباط مطرح شده و فضایی به نفع جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد ایجاد می‌شود.

مرتبط:

سومین نمایشگاه بین المللی واردات چین برگزار می شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *