بخارست پایتخت کشور رومانی

پاریس کوچک کجاست؟ / همه آنچه که درباره بخارست نمی دانید!

آشنایی با پایتخت ها و شهرهای معروف کشورهای دنیا یکی از موارد سرگرم کننده برای برخی از افراد است.

آشنایی با پایتخت ها و شهرهای معروف کشورهای دنیا یکی از موارد سرگرم کننده برای برخی از افراد است.

هستند افرادی که امکان مسافرت و جهانگردی را ندارند اما به سراغ شناختن اماکن دیدنی و شهرهای زیبای دنیا می روند و اطلاعاتشان را در این زمینه افزایش می دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان نیز در این راستا قصد دارد تا شما را به سفر ببرد و امروز به سراغ معرفی بخارست،پاریس کوچک رفته است، پس با ما همراه باشید.

معرفی بخارست

بخارست پایتخت کشور رومانی است که به دلیل زیبایی‌های خود به پاریس کوچک ملقب شده است.

بخارست (Bucharest) پایتخت و بزرگ‌ترین شهر رومانی است و در جنوب شرقی کشور در کرانه رودخانه دامبویتا قرار دارد.

بخارست؛ پر رونق مرکز مالی، فرهنگی و صنعتی این کشور به شمار می‌رود و در آن پیوند بافت‌های قدیمی و جدید، شهری زیبا با جاذبه‌های بسیار را پدید آورده است.

این شهر در مقایسه با دیگر شهر‌های اروپایی شهری ارزان است و اگر بخواهید می‌توانید سفری مقرون به صرفه به آن داشته باشید و جاذبه هایش را از نزدیک ببینید.

معماری خیره کننده بخارست

بخارست هم رؤیای فراواقعی یک معمار و هم بدترین کابوس او را در خود جای داده است.

این شهر از نظر معماری تنوع زیادی دارد؛ از یادمان‌های استالینی بزرگی که از دوران کمونیست بلوار‌های مهم را احاطه کرده‌اند گرفته تا خیابان‌های ساکت و افسونگر با ردیف درختان و ویلا‌های آرت‌دکویی.

بخارست نقطه تلاقی سبک‌های معماری شرقی و غربی بوده و هویت معماری بی‌همتایی دارد که با عنوان «تنوع» شناخته می‌شود.

گورستان بلو

اگر پاریس «قبرستان پرلاشز» را دارد، گورستان «بِلو» (Bellu) در بخارست همتای آن است.

این قبرستان تاریخی آرامگاه بسیاری از هنرمندان، بازیگران، دانشمندان و ورزشکاران مشهور رمانیایی را در خود جای داده؛ ولی جذاب‌ترین گور‌ها متعلق به اعضای خانواده‌های اشرافی هستند.

این گور‌ها که اغلب به رویدادی دراماتیک اشاره می‌کنند، با مجسمه‌های زیبای مرمری فرشتگان و مریم مقدس همراه بوده و یادبود‌های بزرگی دارند.

محله‌های متنوع

محله‌های بخارست بیشترین تنوع را دارند.

از بلوار‌های بزرگ مرکز شهر که از بازدید منحوس «نیکولا چائوشسکو» از کره شمالی الهام گرفته شدند، دیدن کنید و در خیابان‌های سنگفرش پیچ در پیچ «لیپسکان» (Lipscani)، مرکز مهمانی‌های شهر، به گشت و گذار بپردازید.

در محله «کوتروچنی» (Cotroceni) هم می‌توانید ویلا‌های باشکوه را تماشا و تحسین کرده و در یکی از رستوران‌های «فلورسکا» (Floreasca) غذایی بخورید.

البته با تمام این گردش‌ها باز هم چیز زیادی از بخارست را ندیده‌اید.

بخارست دارای آب و هوای قاره‌ای (تابستان گرم و زمستان سرد) است. این شهر با داشتن جاذبه‌های طبیعی زیبا یکی از بهترین شهر‌ها برای سفر است.

بهترین زمان برای سفر به بخارست

آب و هوای نامناسب هر سفری را ممکن است خراب کند و خاطرات بدی به جای بگذارد. با وجود اینکه نمی‌توان آب و هوا را صد در صد پیش بینی کرد، با توجه به برخی آمار‌ها می‌توانید زمان مناسب برای سفر را تعیین کرد. در واقع یکی از مهم‌ترین عواملی که هنگام انتخاب زمان سفر باید در نظر بگیرید، آب و هوای مقصد است.

هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد، اما گاهی عوامل دیگری دست به دست هم می‌دهند که گردشگران، یک فصل را به سایر فصل‌های سال برای سفر ترجیح می‌دهند.

بخارست پایتخت رومانی در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و دارای آب و هوای قاره‌ای است.

به این معنا که دمای هوا در طول سال به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر می‌کند. در بخارست ۴ فصل متمایز وجود دارد؛ بهار، تابستان، پاییز و زمستان. ژانویه، سردترین ماه سال در بخارست است. میانگین دمای هوا در این ماه به منفی ۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این ماه زیاد برای سفر مناسب نیست مگر اینکه مشکلی با سرمای هوا و بارش برف نداشته باشید و از آن لذت ببرید. البته زمستان‌های بخارست، ممکن است شما را شگفت‌زده کند. گاهی آب و هوا در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه و حتی مارس بسیار سرد می‌شود و گاهی زمستان‌ها بسیار ملایم است و بارش برف زیادی وجود نخواهد داشت.

در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن، دمای هوا برای سفر ایده‌آل است. صبح‌ها خنک می‌شود و نسیم مطبوعی می‌وزد. البته در ماه مه امکان بارش باران وجود دارد. در ماه ژوئن روز‌ها گرم‌تر می‌شوند و میانگین دمای هوا به ۲۹ درجه می‌رسد.

جولای و آگوست، گرم‌ترین ماه‌های سال هستند. در این ماه‌ها نه فقط روز، بلکه شب‌ها هم گرم هستند. در فصل پاییز بعضی از روز‌ها ابری و بارانی است. سپتامبر و اکتبر، ماه‌هایی با آب و هوای مطبوع هستند و نوامبر تقریبا سرد است. در نتیجه بهترین ماه‌های سال برای سفر به بخارست، آوریل، مه، ژوئن، سپتامبر یا اکتبر است. در واقع دو فصل بهار و پاییز، برای سفر بسیار مناسب هستند. تابستان‌ها هوا گرم است و اگر از علاقه‌مندان تابستان و هوای گرم نباشید، در این فصل سفر خوبی را تجربه نخواهید کرد. فصل زمستان به خاطر سرمای هوا و بارش برف برای سفر مناسب نیست و ممکن است بارش برف باعث مسدود شدن برخی از مسیر‌ها و بسته شدن بعضی از جاذبه‌ها شود. علاوه بر این، هوا خیلی زود تاریک می‌شود و بسیاری از جاذبه‌ها زودتر تعطیل می‌شوند.

نکاتی که باید درباره بخارست بدانید

بخارست از جمله پایتخت‌هایی است که دسترسی‌های بسیار آسانی دارد. تنها در چند ساعت می‌توان از بوداپست، صوفیه و استانبول به این شهر رسید.

این شهر از میانگین دمای سالانه ۲۹ درجه در روز‌های گرم و میانگین دمای ۵ درجه زیر صفر در روز‌های سرد سال، بهره می‌برد.

شهر بخارست و به طور کلی کشور رومانی یکی از ارزان‌ترین مناطق برای سفر کردن و زندگی کردن در قاره‌ی سبز محسوب می‌شوند.

شهر بخارست ششمین پایتخت پهناور اروپا محسوب می‌شود. همچنین این شهر یازدهمین شهر پهناور در این قاره به شمار می‌رود.

متروی بخارست که در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد، امروزه از ۴ خط و ۵۱ ایستگاه بهره می‌برد.

اختلاف ساعت بخارست با ایران

زمان در بخارست ۱/۵ از تهران عقب تر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *