مدرسه گردشگری

کرمانشاه صاحب مدرسه گردشگری می‌شود

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه از راه اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور و مدرسه گردشگری(هتل اسکول) در استان طی امسال خبر داد.

یاور محمدی امروز( اول مرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته مهارت، با اشاره به راه اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور در کرمانشاه، گفت: هم اکنون تنها یک مرکز تربیت مربی در کشور در کرج داریم که تمامی مربیان فنی و حرفه ای سراسر کشور در آن مرکز تحت آموزش‌های تخصصی قرار می گیرند که برای تمرکز زدایی سال گذشته مجوز راه اندازی مرکز تربیت مربی غرب کشور در کرمانشاه را گرفتیم.

به گزارش ایسنا، محمدی با بیان اینکه در این مرکز مربیان فنی‌وحرفه‌ای استان‌های ایلام، کردستان، همدان و لرستان تحت آموزش‌های تخصصی قرار خواهند گرفت، گفت: در صورت تمایل مدرسه گردشگری استان خوزستان، آمادگی ارائه آموزش‌ها به مربیان این استان را هم داریم.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به در برنامه بودن راه اندازی مدرسه گردشگری تحت عنوان (هتل اسکول) با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و انجمن هتلداران کرمانشاه، گفت: راه اندازی این هتل اسکول در برنامه جدی ما است و به دنبال سرمایه گذار برای اجرای پروژه می‌گردیم که در صورت پای کار آمدن سرمایه گذار، فضای آموزشی را در اختیار او قرار خواهیم داد.

مرکز آموزش و تولید پوشاک غرب کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

وی سپس با اشاره به در برنامه بودن راه‌اندازی مرکز آموزش و تولید پوشاک غرب کشور در استان، گفت: با توجه به ظرفیت های استان در حوزه تولید پوشاک قصد داریم این مرکز را راه‌اندازی کنیم که برای این منظور برای جذب فعالان حوزه پوشاک فراخوان داده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی مرکز آموزش و تولید پوشاک غرب کشور در کرمانشاه علاوه بر نیازهای غرب کشور بتوانیم وارد فاز صادراتی به کشور عراق شویم.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه اشاره ای هم به موضوع صدور مهارت به کشور عراق داشت و گفت: قرار بود امسال ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان حلبچه عراق را داشته باشیم و هنرجویان این استان را در شهرستان های پاوه، قصرشیرین و سرپلذهاب آموزش دهیم که فعلا به خاطر شیوع کرونا و تاثیری که بر ارتباطات بین المللی گذاشته اجرای این طرح منتفی است.

محمدی سپس با اشاره به راه اندازی مراکز آموزشی مهارتی و مشاوره شغلی در سطح دانشگاه‌های استان افزود: هم اکنون مرکز آموزشی مهارتی و مشاوره شغلی در دانشگاه رازی ایجاد شده و در دانشگاه آزاد نیز ایجاد چنین مرکزی در دست اقدام است. ضمن اینکه در دانشگاه صنعتی هم تفاهم نامه راه‌اندازی چنین مرکزی را امضا کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی در مناطق حاشیه و محروم تحت عنوان طرح مقابله آسیب های اجتماعی در سال گذشته، گفت: سال گذشته در محلات حاشیه‌ای شهر کرمانشاه مثل جعفرآباد، حکمت‌آباد، شاطرآباد و دولت‌آباد آموزش‌های مهارتی را برای زنان سرپرست خانوار رایگان برگزار کردیم که با استقبال خوبی همراه شد و امسال این آموزش‌ها را تداوم خواهیم داد، ضمن اینکه در بافت های فرسوده هم همین کار را انجام خواهیم داد.

وی در ادامه اشاره ای هم به روند اجرای پروژه ساختمان مرکز آموزش های هایتک کرمانشاه داشت و گفت: ساخت این پروژه به دلیل مشکلاتی با اوقاف و شهرداری به درازا کشیده شده و هم اکنون برای ادامه ساخت آن دنبال سرمایه گذار می گردیم.

اجرای طرح جهش مهارت کلید خورد

محمدی با بیان اینکه اجرای طرح جهش مهارت در سال جهش تولید در مجموعه فنی و حرفه ای کلید خورده، گفت: شاکله این طرح این است که دستگاه‌های مختلف برای ارائه آموزش‌های مهارتی پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: امسال علاوه بر برنامه های آموزش مهارتی روتین سهمیه آموزش ۱۴ هزار نفری در قالب اجرای طرح جهش مهارت را در تعهدات استان داریم.

این مسئول در ادامه با با بیان اینکه از هفته مهارت سال گذشته تاکنون ارائه آموزش های مهارتی به میزان ۱۹ هزار و ۵۳۸ نفر دوره در استان کرمانشاه داشته ایم، گفت: در یک سال گذشته سه میلیون و ۴۵۲ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و چهار میلیون نفر در بخش آموزشگاه های آزاد بخش خصوصی ارائه اموزش های مهارتی داشتیم.

برای حل معضل بیکاری باید بخش خصوصی میدان‌داری کند 

محمدی سپس گفت: بر اساس آمارهای موجود طی سال گذشته در استان کرمانشاه ۱۲۹ هزار نفر نیروی بیکار داشتیم که با توجه به اینکه دستگاه‌های دولتی سالانه کمتر از هزار نفر جذب نیروی جدید دارند، لذا جذب نیروهای بیکار از طریق دستگاه های دولتی نمی تواند معضل بیکاری استان را حل کند و برای حل معضل بیکاری باید بخش خصوصی میدان‌داری کند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها سال گذشته بیش از ۵۰ هزار بیکار تحصیل کرده در استان کرمانشاه داشتیم که وضعیت خوبی نیست.

محمدی از نبود تطابق بین آموزش ها و ظرفیت های شغلی به عنوان یکی از چالش ها یاد کرد و افزود: برای حل مشکل اشتغال باید آموزش ها متناسب با نیازهای جامعه باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه آموزش های مهارتی جزو چهار پنج استان پایین کشور است، اضافه کرد: برای حل مشکل مهارت آموزی و اشتغال باید دانشگاه‌ها از آموزش صرفا کلاسیک فاصله گرفته و به سمت آموزش‌های کارگاهی سمت و سو پیدا کنند.

محمدی افزود: گرچه عوامل زیادی در بالا بودن آمار بیکاری نقش دارند، اما نداشتن توانایی و تخصص یکی از مهمترین علل بیکاری افراد است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سفری مهیج به غار قوری قلعه کرمانشاه

وسوسه‌های طبیعت‌گردی در کرمانشاه

تاق بستان _رویای روبه فراموشی کرمانشاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *