پرواز کرمانشاه

صدور مجوز پرواز کرمانشاه به اصفهان

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اخذ مجوز برقراری پرواز کرمانشاه به اصفهان خبرداد و گفت: در حال پیگیری برای برقراری پرواز کرمانشاه به رامسر یا یکی از شهرهای استان مازندران هم هستیم‌.

جبار گوهری در حاشیه نشست با تعدادی از مدیران دفاتر گردشگری عراق در گفت و گویی، بااشاره به دستور العمل هیات وزیران مبنی بر باز شدن دوباره پای گردشگران خارجی به کشورمان، اظهار کرد: در این راستا، مقرر شد تمهیداتی برای ورود بیشتر گردشگران خارجی به ایران از طریق ایجاد تعاملات با کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه انجام گیرد.

وی یکی از این برنامه ها را برگزاری فم تورهایی برای آشناسازی فعالین گردشگری دیگر کشورها با جاذبه های گردشگری کشورمان اعلام کرد و افزود: طبق برنامه چهار استان منطقه غرب کشور که با کشور عراق مرز مشترک دارند، یعنی کرمانشاه، کردستان، ایلام و خوزستان به همراه خراسان رضوی به دلیل حجم بالای زائرین از این کشور، فم تورهایی را برای جذب گردشگر از کشور عراق خواهند داشت.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه ادامه داد: براین اساس، برنامه بازدید دفاتر گردشگری عراقی از جاذبه های گردشگری این استان ها در قالب فم تور طی روزهای گذشته انجام گرفته و مقرر شده تا طی روزهای آینده در این خصوص نشست استان های غرب کشور به همراه خراسان رضوی با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی به میزبانی مشهد برگزار شود.

وی با استقبال از افزایش تعاملات گردشگری بین کرمانشاه و کشور عراق، اعلام کرد: به منظور بالا بردن این تعاملات در آینده به عراق هم سفری خواهیم داشت و با فعالین گردشگری این کشور دیدار می کنیم.

گوهری در ادامه با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیرساخت های لازم برای ورود بیشتر گردشگران عراقی به کرمانشاه، گفت: بحث زیرساخت ها از جمله راه های ارتباطی همچون جاده ای، هوایی و ریلی می تواند در جذب گردشگران خارجی موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق امکان سنجی و بررسی کارشناسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که تعداد پروازهای کرمانشاه به برخی از شهرها و استان ها کم است، درحالی که گردشگران عراقی زیادی به سمت آنها می روند، لذا به منظور اینکه بتوانیم گردشگران عراقی را به کرمانشاه بکشانیم تا علاوه بر اقامت در استان ما بتوانند از اینجا به شهرهای دیگر سفر کنند، برنامه افزایش پروازهای استان را در دستور کار قرار دادیم‌.

سرپرست میراث فرهنگی بااشاره به پیگیری های انجام شده برای برقراری پروازهای جدید در فرودگاه کرمانشاه، عنوان کرد: توانستیم مجوز پرواز کرمانشاه به اصفهان را بگیریم و در حال پیگیری برای برقراری پرواز کرمانشاه به رامسر یا یکی دیگر از شهرهای مازندران به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران عراقی هستیم.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *