کشف انگشتر یاقوت

کشف انگشتر یاقوت ۲ هزار ساله با یک تصویر خیره‌کننده

یک انگشتر مربوط به قرن هجدهم که دو هزار سال از عمر آن می‌گذرد، به تازگی کشف شده که مربوط به مجموعه باورنکردنی از سنگ‌های قیمتی جورج اسپنسر، چهارمین دوک مارلبرو است.

این مجموعه که یکی از بهترین مجموعه‌های جواهرات در جهان باستان به‌شمار می‌رود، بیش از ۸۰۰ قطعه از جواهرات مربوط به دوران باستان را در خود جای داده که متاسفانه بخش اعظم آن در اثر تعمیرات کاخ بلنهایم متلاشی شد. اما به تازگی یک سنگ قیمتی از آن به فروش رسیده و انگشتر یاقوت آن که ۲ هزار سال از عمر آن می‌گذرد، کشف شده است.

این انگشتر یاقوت یک جواهر خیره‌کننده از نظر زیبایی‌ست و یک چهره زن به شکل باورنکردنی و با ظرافت شگفت‌آوری بر روی آن حکاکی شده است. این میراث مربوط به دوران باستان، متعلق به کالیگولا، امپراتور مشهور روم باستان بوده که توسط جواهرفروش سلطنتی وارتسکی برای فروش گذاشته شد.

یاقوت کبود با ظرافت و هنر منحصر به‌فردی بر روی آن تراشیده شده و جلو قسمت حلقه آن، تصویر یک زن حکاکی شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که این تصویر حکاکی‌شده مربوط به همسر چهارم و آخر امپراتور کالیگولا به نام سزونیا است. به دلیل رابطه خاص و عاشقانه‌ای که امپراتور روم باستان با همسر چهارم خود داشته، ساخت این حلقه ارزشمند را سفارش داده که حساسیت خاصی برای طراحی و ساخت آن وجود داشته است.

البته این تنها میراث ارزشمند از مجموعه مارلبرو نیست و گفته شده که در جال حاضر دو سنگ قیمتی از این مجموعه هم در اختیار جواهر فروش سلطنتی وارتسکی قرار داد. یکی از این جواهرات یک کامو ایتالیایی قرن شانزدهم است و دیگری هم یک قلتک طلایی روم باستان بوده که عکس مارک آنتونی بر روی آن حکاکی شده است. در واقع این تصویر نادر از ژنرال بوده که به خاطر عشق خود به کلتوپاترا مشهور شده است.

منبع:اسکان

مرتبط:

کشف یک کلیسا قرن ششمی در باغ کارگر ترکی

کشف مجسمه قرون‌وسطایی پس از قرن‌ها

موزاییک روم باستان _کشفی دیگر در ایتالیا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *