یزد برای معلولان جهان مناسب‌سازی می‌شود

یزد برای معلولان جهان مناسب‌سازی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی یزد با بیان این که این شهر میراث جهانی اواسط آذرماه میزبان اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین است، برگزاری این جشنواره را نویدبخش خبرهای خوشی برای همه معلولان دنیا خواند.

«سیدمصطفی فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ایجاد کمیته «گردشگری در دسترس» در استان یزد، اظهار کرد: این کمیته که مانند سایر کمیته‌های گردشگری استان با هدف توسعه این صنعت راه‌اندازی شده است، می‌تواند علاوه بر توسعه گردشگری، یزد را به عنوان شهری جهانی و در دسترس همه اقشار مختلف معرفی کند.

وی با بیان این که فعالیت‌های کمیته گردشگری در دسترس اداره کل میراث فرهنگی همسو با شعار «یزد، شهر دوستدار معلول» است، تصریح کرد: «گردشگری در دسترس» به معنای استفاده تمام اقشار کم‌توان جامعه مانند سالمند، زنان باردار، کودکان و افراد معلول از صنعت گردشگری یزد است که کمتر از بقیه افراد می‌توانند از خدمات این صنعت بهره‌مند شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد با تاکید بر ضرورت فراهم کردن قابلیت دسترسی هر نوع گردشگری در یزد به عنوان شهری جهانی با فرهنگی اصیل، گفت: در این راستا اقدامات قابل توجهی مانند مناسب‌سازی هتل‎ها و برخی از مراکز اقامتی مجاز و همچنین بناهای تاریخی مسجد جامع، زندان اسکندر، مجموعه تاریخی امیرچخماق و زورخانه‌ مجاور آن انجام شده است.

وی افزود: مجموعه باغ دولت آباد نیز در راستای استفاده و دسترسی همه اقشار، مناسب‌سازی شده که البته هنوز بخش‌های زیادی از آن باقی مانده و نیازمند مناسب‌سازی بهتری است.

این مسئول برگزاری جشنواره گردشگری معلولین به منظور معرفی یزد به عنوان «شهر دوستدار معلول» از سوی شهرداری را اقدام موثری در راستای توسعه صنعت گردشگری استان دانست و تصریح کرد: هر چند این جشنواره بیش از یک جشنواره به فم توری ارزشمند در راستای معرفی یزد شباهت دارد اما فارغ از ماهیت آن، اقدام شایسته و قابل تقدیری برای گردشگری یزد است.

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: حضور روسای انجمن‌های معلولان سراسر کشور و رصد شهر و بازدید از بافت تاریخی آن می‌تواند نویدبخش خبرها خوشی برای سایر معلولان دنیا باشد که یک معلول می‌تواند به راحتی در این شهر سفر کند و از بناهای تاریخی آن بازدید و از خدمات گردشگری آن بهرمند شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *