بلاگر حاشیه‌ساز دستگیر شد

بلاگر حاشیه‌ساز دستگیر شد

فرمانده یگان حفاظت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد:‌ اقدامات اخیری که یک بلاگر گردشگری در سیستان و بلوچستان انجام داده، غیرقابل چشم‌پوشی است و به همین دلیل او دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است.

به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سردار امیر رحمت‌اللهی توضیح داد: حفاظت از آثار تاریخی از وظایف مهم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروهای یگان حفاظت سراسر کشور است و آن‌ها در جهت نگهداری و حفاظت آثار ارزشمند تاریخی همواره کوشا هستند، البته نقش و اهمیت حمایت نیروهای مردمی و دوستداران میراث‌فرهنگی در جهت تحقق این مهم انکارناپذیر است.

او در ادامه گفت: اقدامات ناشایست عده‌ای در قالب بلاگرهای گردشگری که موجب ناراحتی و تشویش اذهان عمومی، دوستداران میراث‌فرهنگی و راهنمایان گردشگری شده است به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به‌عنوان ضابط خاص قضایی با موضوعاتی از این دست برخورد خواهد کرد. ضمن این‌که در خصوص موضوع اخیر نیز فرد مورد نظر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است.

او با اشاره به این‌که مرتکبان جرایم علیه میراث‌فرهنگی باید بدانند اهمیت میراث‌فرهنگی به‌گونه‌ای است که قانون‌گذار این جرایم را در عداد جرایم علیه امنیت قرار داده است، افزود:‌ با اقتدار تمام و اتکا به قوانین با این‌گونه اقدامات برخورد می‌کنیم و بستر لازم برای مقابله با جرائم علیه مواریث تاریخی ‌فرهنگی در یگان حفاظت میراث‌فرهنگی فراهم است و ظرفیت قانونی نیز در این زمینه وجود دارد.

سردار رحمت‌اللهی افزود: ظرفیت گسترده مشارکت‌های مردمی به عنوان پشتوانه ما در انجام ماموریت های محوله به‌صورت فعال عمل کرده و دوستداران میراث‌فرهنگی در سراسر کشور به عنوان شبکه گسترده اجتماعی سازمان‌دهی‌شده‌ می‌توانند وقوع هرگونه جرم علیه مواریث ارزشمند تاریخی‌فرهنگی را به شماره تلفن ۰۹۶۶۲ گزارش کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

معرفی چند غار استان سیستان و بلوچستان

روستای تمین در سیستان و بلوچستان

قلعه سب _سالم ترین قلعه ی سیستان و بلوچستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *