کریسمس-رم

گردشگری برای سال نو

هر ساله لیستی از بهترین مقاصد گردشگری برای تعطیلات سال نو منتشر می‌شود؛ امسال نیز در نخستین روز سال نوی میلادی با بهترین شهرهای جهان برای گشت و گذار در این روزها آشنا می‌شویم.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با سفر تجربیات انسان برای مقابله با اتفاقات جدید در زندگی بیشتر می‌شود و این یکی از بزرگترین دستاودهای سفر و گردشگری است. علاوه بر این، سفر روح انسان را جلا می‌دهد و به او انرژی مضاعف برای ادامه حیات را می‌دهد. در واقع تعطیلات کریسمس یکی از بهترین فرصت‌ها برای آشنایی بیشتر با مکان‌ها، رسوم و مردم جهان است. شاید بی ربط نباشد اگر بگوییم آشنایی با دیگر سنت‌ها و مردمان بهترین راه برای رسیدن به خودشناسی است. از این رو، در ادامه مطلب با هفت شهر جهان به عنوان بهترین مقاصد گردشگری در تعطیلات سال نو آشنا می‌شویم.

گردشگری

نیم میلیون چراغ و صدها کاج کریسمس در کپنهاگ

کپنهاگ این شهر کوچک اما منحصر به فرد در دانمارک یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایام سال نوی میلادی است. این شهر یکی از ارزانترین و به صرفه ترین امکانات را برای گردشگران فراهم می‌کند. در تعطیلات کریسمس و سال نو شور و هیجان مردم برای تدارکات جشن به این شهر حس سرزندگی می‌بخشد. همچنین زیبایی کپنهاگ در سال جدید بی مانند است به شکلی که هر ساله خیابان‌ها با نیم میلیون چراغ و صدها کاج کریسمس تزیین می‌شود. از این رو، کپنهاگ رتبه اول را به عنوان اولین مقصد گردشکری در تعطیلات کریسمس سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است.

گردشگری

 سرودهای مذهبی در کلیسای سنت پاتریک دوبلین

در ماه دسامبر فضای حاکم بر خیابان‌های شهر دوبلین از شور و نشاط خاصی برخوردار است. خیابان‌ها شلوغ تر از همیشه و شادی و نشاط پیر و جوان در تمام شهر دیده و شنیده می‌شود. سفر به دوبلین در تعطیلات سال جدید و تماشای تزیین و چراغانی خیابان‌ها و همچنین گوش سپردن به سرودهای مذهبی که در کلیسای سنت پاتریک خوانده می‌شود یکی از بهترین تجربیات سفر در تعطیلات برای گردشگران از سراسر دنیا است.

گردشگری

طبیعت منحصربه فرد در زالتسبورگ

زالتسبورگ چهارمین شهر بزرگ و معروف کشور اتریش است؛ شهری دانشگاهی با چشم اندازی فوق العاده از کوه‌های آلپ. این شهر به خوبی معرف معماری باروک (Baroque architecture) در سراسر جهان است. زالتسبورگ به عنوان یک شهر قدیمی با داشتن برج‌های باستانی درزمان قرون وسطی تا به حال در سال ۱۹۹۷ به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید. این شهر زادگاه موسیقی دان و آهنگساز معروف اتریشی، ولفگانگ موتسارت (Wolfgang Mozart) است. در ماه دسامبر کوه‌های پوشیده از برف و نیز هیجان شهروندان و گردشگران برای کریسمس این شهر را به چهارمین مقصد عاشقان سفر، طبیعت و موسیقی در دنیا تبدیل کرده است.

گردشگری

مشهورترین بازار کریسمس اروپا در نورنبرگ

شهر نورنبرگ در آلمان به دلیل داشتن بازارهای سنتی کریسمس و سال نو در سراسر اروپا معروف است. در بازار کریسمس نورنبرگ حدود صد و هشتاد دکه و مغازه کوچک در ردیف‌های کنار هم به فروش اجناس مخصوص کریسمس مشغول هستند. این بازارها بهترین مکان برای خرید اسباب بازی، نان‌های زنجبیلی مخصوص سال نو، هدیه و جوراب های کریسمس هستند. اگر در تعطیلات سال نو به نورنبرگ  سفر کردید حتما قبل از بازگشت به خانه به این بازار سر بزنید و علاوه بر خرید از محیط شاد و مهیج آن لذت ببرید.

گردشگری

نیویورک، شهری جادویی

گذراندن تعطیلات سال نو در نیویورک، این شهر همیشه بیدار، بی شک یکی از بهترین تعطیلات را رقم می‌زند. یکی از زیباترین رسوم  و دیدنی‌های کریسمس در نیویورک، روشن کردن درخت عظیم راکفلر(Rockfeller) است. در واقع این رسم حدود نود سال پیش از طریق روشن کردن آتش کوچکی در غرب منهتن نیویورک توسط  چند کارگر شکل گرفت. این درخت ۲۲ متری با هشت کیلو سیم برق و بیش ار پنج هزار چراغ تزیین می‌شود و در بالاترین نقطه درخت نیز یک ستاره گرانبها به وزن چهارصد و هشت کیلوگرم قرار گرفته است. اما تنها تزیین این درخت نیست که مردم را حیرت زده می‌کند تصاویر و نورپردازی‌ها روی ساختمان‌های اطراف نیز فضای خارق العاده ای را به این مراسم باشکوه اضافه می‌کند. می‌توان گفت در ماه دسامبر و کریسمس نیویورک به یک شهر جادویی بر روی زمین تبدیل می‌شود.

گردشگری

کریسمس مترادف برلین

برلین به داشتن فضا و محیطی جادویی در تعطیلات کریسمس و سال نو معروف است. به همین دلیل می‌گویند کریسمس و برلین مترادف هستند. بازارهای کریسمس با محصولات بسیار متنوع نیز در این شهر وجود دارد، برای مثال از شارلوتنبرگ (Charlottenburg) تا فریدریکشاین (Friedrichshain) بیش از پانزده بازار کریسمس وجود دارد. همچنین موزه ها و مراکز فرهنگی بسیاری وجود دارد که دیدن از آنها تجربه منحصر به فردی را برای گردشگران رقم می‌زند. در کل برلین شهریست که هیچ گردشگری از گشت و گذار در آن به خصوص در ماه دسامبر احساس خستگی و کسالت نمی‌کند.

گردشگری

باورها و سنت‌ها در روم

شهر باستانی روم در ایتالیا جلوه ای از بقایای سکونت با بیش از دو هزار سال است. حتی اگر یک ماه کامل را به دیدن این شهر اختصاص دهید تنها می‌توان به شناختی سطحی از این شهر رسید. روم چیزی بیشتر از یک موزه در فضای باز است. در واقع می‌توان گفت فرهنگ، غذا و مردم در خلق شهری مدرن و پر جنب و جوش نقش مهمی را ایفا می‌کنند. همچنین اعتقاد و سنت دو عامل مهم در اجرای مراسم سال نو در روم است. برگزاری کریسمس و سال نو بر اساس باورها و سنت‌ها، روم را به یکی از زیباترین شهرها در تعطیلات کریسمس تبدیل کرده است.

منبع:ایمنا

گردشگری

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *