سوئد

راهنمای سفر به سوئد و معرفی سوغاتی های آن

پاسپورت سوئد در کنار پاسپورت های بریتانیا، فنلاند و آلمان، از معتبرترین پاسپورت های دنیا است که دارنده آن میتواند بدون ویزا به اغلب کشورهای دنیا سفر کند.
آشنایی با کشور سوئد

نخستین تصوری که اغلب مردم جهان از سوئد دارند، سرما و صلح طلبی این کشور است. سوئد، کشوری دارای مردمانی با خلق و خوی سرد، ولی صلح طلب و علاقمند به کار  مشارکتی می باشد. این کشور در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی، که از شرق با خلیج بوتنی، از غرب با کشور نروژ از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است. استکهلم پایتخت و بزرگ ترين شهر این کشور است همچنين این شهر بعنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا شناخت شده است. این کشور از پادشاهی مشروطه بهره مند است و دولت آن به صورت پارلمانی اداره ميشود .

سوئد کشوری با آب و هوای معتدل

هنگامی که صحبت از آب و هوای این کشور ميشود اکثر افراد تصویری از کشوری سرد و  برفی با فضایی مه گرفته به ذهنشان خطور ميکند . ولی واقعیت چنين نیست. آب و هوای کشور سوئد معتدل تر از این تصورات است و این بخاطر جریانات گرم خلیجی (warm Gulf Stream) می باشد. در نظر داشته باشید در کشوری با جغرافیای گوناگون مثل سوئد, روند آغاز و پایان فصل ها باتوجه به مناطقی که افراد در آن زندگی ميکنند میتواند متغیر باشد. ولی با این حال بخاطر سردسیر بودن نقاط شمالی سوئد، بیش تر جمعیت آن در جنوب سوئد متمرکز شده اند.

سوئد

فرهنگ سوئد

احتمالا یکی از خصوصیت های بارز فرهنگ سوئد، طرفداری از برابری حقوق انسانها است. به همین علت به رقابت اهمیت نداده و کودکانشان را به گونه ای تربیت ميکنند که خود را برتر از سایرین ندانند.

سوغاتی های کشور سوئد

همه افرادی که مسافرت می کنند دوست دارند هدایایی را بعنوان یادگاری براي اعضای خانواده و همچنين دوستان تهیه کنند تا به گونه ای از آنها سپاسگذاری کرده و همچنين طعم و مزه کشوری که به آن سفر کرده ایم را بتوانیم به آنها منتقلنماییم. در این مطلب تعداد از سوغاتی های کشور سوئد معرفی می شود.

دستکش لاویکا

این دستکش مشهور ترین در نوع خود در سوئد میباشد . دستکش لاویکا در منطقه Norrbotten در بخش شمالی سوئد تولید ميشود و خصوصیت بی همتا آن دوخت و همچنين منگوله های زرد، قرمز وآبی رنگ آن است. این دستکشهای بافتنی به رنگ سفید و خاکستری وجود داشته و جز برترین سوغاتی های کشور سوئد براي کسی است که در یک کشور سردسیری زندگی ميکند .

سوغاتی های سوئد

اسب دالا

اسب دالا یکی از بهترین سوغاتی های سوئد است. این وسیله در آغاز یک اسباب‌بازي بود ولی سالها است که تبدیل به نمادي براي کشور سوئد شده است. این اسب در دالارنا بعنوان منطقه ای در سوئد متولد شده ولی اینک بعنوان نمادي براي کل کشور سوئد مورد استفاده قرار می گیرد. این اسب یک سوغاتی است که بسياري از سوئدی ها در منازل خود داشته برای این که علاوه بر نماد کشور در زيبايي دکوراسیون هم نقش موثری دارد.

سوغاتی های سوئد

شیرین بیان نمکی

یکی از برترین سوغاتی های کشور سوئد از نظر خود شهروندان آن و اما یکی از عجيب ترين آنها از نظر گردشگران شیرین بیان نمکی است. این یک مدل آبنبات سوئدی است که بسياري از شهروندان آن را دوست دارند و در طول روز بسياري از این را استفاده ميکنند . طعم این آبنبات به گونه ای غیر معمولی است بنابراین شما یا بسیار عاشق آن خواهید شد و یا این که از این آبنبات بیزار می شوید. در کشور سوئد، شما میتوانید این طعم شور را در بستنی، آدامس و آبنبات هم پیدا کنید. این مدل از سوغاتی را میتوانید در تمامی فروشگاه ها یافته و این یک طعم بسیار خاص از کشور سوئد است که میتوانید آن را به دوست های و نزدیکان خود کادو دهید.

شیرین بیان نمکی

چاقوی چوبی

مردم سوئد، چاقوهای چوبی را بسیار دوست دارند و آن را در تمامی فروشگاه های سوغاتی های کشور سوئد میتوانید پیدا کنید. یکی ديگر از مواردی که سبب خاص بودن این چاقوها ميشود انواع نقاشی های دستی است که روی هر کدامیک کشیده شده اند.

فالستربوتوفلور

یکی ديگر از برترین سوغاتی های سوئد، که شما میتوانید در بخش جنوبی این کشور پیدا کنید یک جفت فالستربوتوفلور بوده که نوعی کلاه چوبی از جنس فلاستربو میباشد . این ابزار که کار دست میباشد مدل مختلفی از کادو است. معروفترین آنها بشقاب چوبی با گل هایی در بین آن است.

فالستربوتوفلور

مرتبط:راهنمای سفر به سوئد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *