چشمه-گرم

رقص گل‌ها با سرود نسیم

پیچش باد در مرغزار با اندک ترنم باران روح را به پرواز در می‌آورد. کوهسارانی بلند و کوتاه با رواندازی از حریر سبز چمن، چشمه‌ای زیبا را مهمان دامن خود کرده‌اند. گل‌های زرد و لاله‌های کوچک در میان نسیم خنک گویی رقص‌کنان از سویی به سوی دیگر می‌خرامند.

بهار فصل سفر است. طبیعت دست سخاوت گشوده و همه چیز را برای بردن حظی وافر مهیا کرده است. دامن صحرا چشم انتظار عاشقانی است که می‌خواهند فارغ از هیاهوی شهر و دور از درهای آهنی و دیوارهای سیمانی و خشک و بی‌روحش، دمی را در دامن کوه و دشت به شادمانی بگذرانند.

هرگاه عزم سفر کردید، راه ارتباطی شهرضا و سمیرم را برگزینید تا در میانه راه به بهشت‌گونه‌ای برسید که شاید کمتر نظیرش را دیده باشد. بعد از روستای کهرویه به سمت مزرعه احتشامی بروید و سپس دنباله رودخانه‌ای که در میان مزارع جاری شده را بگیرید تا به “چشمه گرم” برسید.

blank

پیوستگی کوه‌ها، دره‌هایی را پدید آورده که از بستر تا میانه آن با بوته‌های سبز و گل‌های رنگارنگ پوشیده شده است. آب “چشمه گرم” از دل کوهی سترگ می‌تراود و پس از پیمودن مسیری کوتاه به استخری بزرگ می‌ریزد و سرانجام در انتها به سوی مزارع و باغات پایین‌دست سرریز می‌شود.

وقتی بر بلندای کوهساران این منطقه بروید بیشتر شکوه تابلوی خلقت را می‌بینید. در دور دست آبی آسمان با خاکستری کوهساران پیوسته و تنها با خطی از ابرهای سفید جدا شده است. قله کوه‌ها که در ابر پنهان شده، چونان پیرمردی کهنسال می‌ماند که نشسته بر حریر سبز موهای سپید خود را در پیرامون افشانده است.

رمه گوسفندان در دامنه کوه مشغول چرا هستند و مرد چوپان در سایه درختی کوچک نشسته است. از جای جای کوهپایه‌های این منطقه چشمه‌هایی کوچک و بزرگ روان است که از دوردست تلألؤ خورشید بر سینه هر کدام از آن‌ها منظری زیبا پدید آورده است.

blank

سراسر دشت پر است از باغات سیب و گلابی و گیلاس با شکوفه‌هایی به رنگ سفید و قرمز و صورتی. از بلندای کوه، باغات این منطقه مانند فرشی هزار نقش است که به زیورهای هزار رنگ آراسته شده است. تلفیق رنگ‌ها در این پهنه بی‌مانند ذره‌ای از شکوه بی‌پایان خلقت را نمایان می‌کند که زبان از وصف اوصاف جمالش قاصر و ذهن از درک اوصاف کمالش ناتوان است.

blank

در میانه دره‌هایی که از پیوستن کوهساران تشکیل شده رودی جاری است که از “چشمه گرم” نشأت می‌گیرد. رود بر بستری از سنگ می‌خرامد و به پایین دست می‌رود. زیبایی آسمان این منطقه کم از زیبایی زمینش ندارد. نقاش چیره‌دست طبیعت با قلم‌مویی نامرئی ابر را به هزار نقش و طرح پیراسته و بر زمینه‌ای آبی‌رنگ آراسته تا زیور چشمان بیننده باشد.

blank

اینجا زمین به آسمان نزدیکتر است. انگار می‌توان به سادگی دست دراز کرد و برگی از شاخسار درختان چید و بر گوشه ابر آویخت. پرواز پرندگان بر پهنه نیلگون گسترده بر فراز “چشمه گرم” بسیار زیباست. اینجا صدای بلبلان بر فراز درختان و در میانه سرود نسیم چونان نغمه چنگ است و آواز خوش که گوش را نوازش می‌دهد.

منبع:ایمنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *