جشنواره موسیقی کیش

زمان برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی کیش یامال اعلام شد

رئیس چهارمین جشنواره موسیقی کیش یامال از برگزاری این جشنواره در اسفند امسال خبر داد.

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش صبح امروز (۲۰ آذرماه) در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: چهارمین جشنواره موسیقی کیش روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اسفند امسال در جزیره برگزار خواهد شد.

بدریه بحرینی افزود: پیش از این دهه پایانی دی ماه برای این جشنواره تعیین شده بود که پس از برگزاری جلسات متعدد در نهایت نیمه اسفند زمان قطعی برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی کیش خواهد بود.

وی در همین خصوص اظهار کرد: زمان برگزاری با توجه به ایام مبارک اعیاد شعبانیه که مصادف با یکشنبه ۱۵ اسفند ولادت سالار شهیدان، امام حسین(ع) دوشنبه ۱۶اسفند ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و سه‌شنبه ۱۷اسفند ولادت امام زین‌العابدین(ع) هستند، قطعی شد تا در این ایام مبارک شاهد شور و نشاط مضاعفی در جزیره کیش باشیم.

بحرینی ادامه داد: نزدیکی اعیاد خجسته‌ی شعبانیه با تعطیلات نوروز؛ مجموعه برگزار کننده این رویداد را بر آن داشت تا زمان مناسبی را برای برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی کیش انتخاب کنند.

وی افزود: داوری‌های نخست آغاز شده است و پس از بررسی نهایی هیات انتخاب، گروه‌های راه‌یافته به مرحله پایانی این جشنواره موسیقی که از استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر هستند، به صورت رسمی اعلام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ روز پیشاز آغاز جشنواره، گروه‌های راه‌یافته به مرحله نهایی برای اجرا در جزیره کیش به صورت رسمی از درگاه اینترنتی festival.kish.ir معرفی خواهند شد.

بحرینی عنوان کرد: این جشنواره در نظر دارد به معرفی فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و سنت‌ها بر اساس رنگ‌آمیزی در سواحل جنوبی از دریای عمان تا خلیج فارس واستان‌های جنوبی ایران بپردازد.

رئیس چهارمین جشنواره موسیقی کیش یامال تصریح کرد: مهمترین هدف برگزاری رویداد موسیقیایی جزیره کیش، مورد توجه قرار دادن کیش با سابقه تاریخی و دیرینه خود از نظر فرهنگی و موسیقایی و در کنارآن رونق کسب و کار در جزیره، ایجاد جاذبه‌های گردشگری و آشنایی با فرهنگ بوم‌گردی است.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *