زیباترین-دریاچه‌های-آلمان

زیباترین دریاچه‌های آلمان

در آلمان صدها دریاچه بزرگ و کوچک بر زیبایی این کشور افزوده‌اند. تنها در ایالت بادن‌ووتنبرگ بیش از ۶۰ دریاچه به وسعت حداقل ۱۰ هکتار وجود دارد. در این گزارش تصویری دستچینی از زیباترین دریاچه‌های آلمان را ببینید.

بودنزه (Bodensee)

دریاچه بودنزه یا دریاچه کنستانس دریاچه‌ای کوهستانی به مساحت ۵۳۹ کیلومتر مربع و هم‌مرز با کشورهای سوئیس در جنوب، آلمان در شمال و اتریش در شرق آن است. این دریاچه ۶۸ کیلومتر طول و ۲۵۲ متر عمق دارد و توسط رود راین تغذیه می‌شود.

کیمزه (Chiemsee)

این دریاچه به وسعت نزدیک به ۸۰ کیلومتر مربع و با عمق ۷۲ متر در ایالت بایرن واقع شده است. این دریاچه دارای چهار جزیره نیز هست.

شارموتزلزه (Scharmützelsee)

این دریاچه در براندنبورگ واقع شده که با بیش از ۱۲ کیلومتر مربع وسعت و عمق ۲۹ متر به یکی از مناطق محبوب گردشگران تبدیل شده است.

اشتارنبرگر زه (Starnberger See)

اشتارنبرگرزه با وسعت بیش از ۵۸ کیلومتر مربع و عمق بیش از۱۲۷ متر دومین دریاچه بزرگ ایالت بایرن است. این دریاچه در ارتفاع ۵۸۴ متری رشته‌ کوه‌های آلپ قرار گرفته است.

وانزه بزرگ (Großer Wannsee)

دریاچه وانزه در نزدیکی برلین واقع شده و از رودخانه هاول تغذیه می‌شود. این دریاچه ۲ هزار و ۷۳۲ کیلومتر مربع وسعت دارد و عمق آن ۹ متر است.

آیبزه (Eibsee)

این دریاچه در ارتفاع ۹۷۳ متری از سطح دریا قرار گرفته و با مساحتی معادل ۸ کیلومتر مربع ۳۶ متر بیشتر عمق ندارد. آگوست ترنه در سال ۱۸۸۴ دریاچه را خریداری و آن را به منطقه‌ای محبوب و ییلاقی برای گردشگران در فصل تابستان تبدیل کرد.

موریتس‌زه (Müritzsee)

موریتس‌زه از مجموعه دریاچه‌های شرق آلمان است که با وسعت ۱۸۳ هکتار طبیعت بی‌نظیری را در منطقه مکلنبورگ بوجود آورده است.

آمرزه (Ammersee)

آمرزه سومین دریاچه بزرگ در ایالت بایرن است. این دریاچه با ۴۳ کیلومتر مربع وسعت، بیش از ۸۱ متر عمق دارد. سواحل این دریاچه از امکانات تفریحی بسیار خوبی برخوردار است.

کونیگززه (Königssee)

کونیگززه با ۵ هزار و ۲۱۸ کیلومتر مربع وسعت در ایالت بایرن واقع شده و ۱۹۰ متر عمق دارد. کونیگززه که دارای یک جزیره نیز هست از دیرباز مورد علاقه گردشگران بوده است.

کوزپوندر زه (Cospudener See)

کوزپوندر زه یک دریاچه مصنوعی در نزدیکی لایپزیگ است که قبلا در آنجا یک معدن بوده است. این دریاچه با وسعت بیش از چهار کیلومتر مربع و عمق ۲۵ متر مورد علاقه شناگران در فصل تابستان و صاحبان قایق‌های بادبانی کوچک است.

تی‌تی‌زه (Titisee)

این دریاچه در ارتفاع ۸۵۰ متر از سطح دریا با ۱۳۰ هکتار مساحت تقریبا ۱۰ متر عمق دارد و در جنوب ‌”شوارتز والد” (جنگل سیاه) در ایالت بادن ووتنبرگ واقع شده است.

والخنزه (Walchensee)

این دریاچه با مساحت بیش از ۱۶ کیلومتر مربع در ارتفاع ۸۰۰ متری رشته کوه‌های آلپ قرار گرفته است. والخنزه با عمق ۱۹۰ متر عمیق‌ترین دریاچه آلمان و منطقه آلپ محسوب می‌شود.

تگرن‌زه (Tegernsee)

تگرن‌زه حدود ۹ کیلومتر مربع وسعت است که با عمق بیش از ۷۲ متر در ۵۰ کیلومتری جنوب مونیخ واقع شده است. این دریاچه یکی از تمیزترین دریاچه‌های آلمان است که دور آن از سال ۱۹۶۰ کانال ایجاد شده و مانع از ورود هرگونه فاضلاب به آن می‌شود.

بوستالزه (Bostalsee)

بوستالزه دریاچه‌ای در پشت سدی است که در سال ۱۹۷۹ آبگیری شده است. این دریاچه با ۱۲۰ هکتار مساحت و با وجود یک “Center Parcs” منطقه‌ای بیشتر تفریحی است.

برومباخ‌زه بزرگ (Großer Brombachsee)

برومباخ‌زه دریاچه پشت یک سد است که در سال دو هزار افتتاح شده است و بیش از ۵ کیلومتر مربع وسعت دارد.

لاخرزه (Laacher See)

آتشفشان لاخر واقع در ایالت راینلاندفالتس برای آخرین بار در حدود ۱۰ هزار ۹۳۰ سال قبل از میلاد مسیح فعال بود. بعد از خاموش شدن آتشفشان در دهانه آن دریاچه‌ای با وسعت بیش از ۳ کیلومتر مربع بوجود آمد که عمق آن به ۱۸ متر می‌رسد.

منبع:دویچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *