استهبان

سفرنامه استهبان – برنامه فنی

تجلیل از حمیدرضا دیهیم

تاریخ: ۱۳۷۱/۰۱/۲۸

برنامه به صورت تقریبا” عمومی و با همکاری هیئت برگزار شد. این برنامه به صورت پی در پی و در سه جلسه به اتمام رسید البته پایه و اساس آن در حدود دو سال قبل بود که بچه ها به رل کوهی آشنا شدند و دیواره استهبان را به یاد دوست و بنیان گذار فنی در گروه به نام حمیدرضا دیهیم نامگذاری کردند که طی این دو سال بچه ها با تلاش و همکاری همه جانبه و تمرین ها و تهیه وسایل مختلف به پایان رساندند.

برنامه بدین ترتیب بود که حدود ۲۰ متر از این مسیر باقی مانده بود و هفته قبل بچه ها حدود ۱۰ متر از قسمت باقیمانده را به اتمام رساندند و حدود ۱۰ متر دیگر باقیمانده بود که برای اختتام آن گذاشته بودند. بچه های فنی کار از روز قبل مسیر را شروع کرده بودند و ما که روز جمعه این مسیر را از نزدیک دیدیم تقریبا” مسیر تمام شده و فقط  چند رل دیگر باقیمانده بود. به هر حال برنامه در ساعت ۰۶:۰۰ صبح از فلکه ولی عصر شروع شد و پس از جمع شدن بچه ها با مینی بوس تربیت بدنی به سمت استهبان حرکت کردیم. ساعت ۰۶:۳۰ بود که از فلکه برنامه آغاز شد. پس از اشکالی که در ماشین بوجود آمد و مدتی در نزدیکی پلیس راه ایستادیم حرکت خود را به سمت استهبان ادامه دادیم. درساعت ۰۹:۴۰ به آبشار استهبان سر آسیاب ( سر آسیو ) رسیدیم. پس از هماهنگی به سمت دیواره رفتیم؛ بچه ها از صبح زود به دیواره  رفته بودند و در محدود  زر کلاهک اصلی رسیده بودند. جمعیت زیادی برای تفریح به این مکان آمده بودند و برنامه ما هم خانوادگی بود و تعدادی از افراد نیز در این برنامه از گروه های دیگر مثل پیام،  پتروشیمی شرکت داشتند. پس از گرفتتن تعدادی عکس از نقاط مختلف به وسیله من  و با لنز تله و نرمال و از دو نفر صعود کننده،  در حدود ساعت ۱۳:۰۰ شاهین که در جلو حرکت داشت به بالای دیواره رسید و پس از حدود یک ساعت دیگر، نادر در انتهای دیواره قرار گرفت. مسئول هیئت استان جناب آقای  وظیفه ازگروه کوهنوردی پیام از اعضای گروه  و دو نفر صعود کننده قدردانی کردند و  یاد حمیدرضا دیهیم را گرامی داشتند.

پس از مراسم  و جمع کردن وسایل  توسط دو نفرصعود کننده آماده رفتن شدیم. ساعت ۱۶:۳۰ از استهبان حرکت کرده  و پس از استراحت کمی و خوردن بستنی در سروستان به سمت شیراز حرکت کردیم.

اعضای شرکت کننده در این برنامه ۱۱ نفر بودند. با حضور گروه پیام و گروه پتروشیمی و خانواده های الیاسی و خردمند